מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

היקף משכנתא ממוצעת בפברואר ירד ב – 3.2%

בהשפעת המגבלות האחרונות של בנק ישראל, היקפה של משכנתא ממוצעת ירד בחודש פברואר האחרון ב – 3.2% והוא עומד על 580 אלף שקלים, כך עולה מנתוני בנק ישראל שפורסמו ב”כלכליסט”.
עוד נתון שנרשמה בו ירידה הוא שיעור ההלוואות בהן ההחזר החודשי מהווה יותר מ – 40% מכלל הכנסתם החודשית של הלווים. בחודש פברואר הן היוו 5.9% מתוך ההלוואות שנלקחו, זאת לעומת 6.7% בינואר.

עם זאת, היקף המשכנתאות הכולל עלה בפברואר ב – 13% לעומת ינואר ועמד על סכום של כ – 4.6 מיליארד שקלים. היות ונתוני פברואר עדיין לא משקפים את ירידת ריבית בנק ישראל לרמה של 0.75%, ההשערה היא שהביקושים עוד יעלו ובחודשים הקרובים אנו עלולים לראות נתונים גבוהים עוד יותר.

למרות היקפי המשכנתאות הגבוהים, הנתונים מראים כי חלה דווקא ירידה בשיעור הלווים שמתקשים להחזיר את ההלוואה בזמן ונמצאים בפיגור בהחזרים: בחודש פברואר אחוז ההלוואות בפיגור של יותר משלושה חודשים עמד על 0.9 אחוזים בלבד, זאת לעומת פברואר אשתקד בו שיעור זה עמד על 1.1 אחוזים.

בתוך כך אישר קבינט הדיור את הצעת ראש הממשלה לקבוע מחירי מטרה מוזלים על דירות באיזורי ביקוש וכן את הצעת שר האוצר לפיד, להעניק הנחה של מע”מ 0 ללווים שיעמדו בקריטריונים מסויימים וירכשו דירות עד לסכום של 1.6 מיליון מקבלן, בהתאם למחירים החציוניים באיזורי הביקוש השונים.

רבים מתחו ביקורת על הצעת הפטור ממע”מ של לפיד, בין היתר בטענה שהיא תגדיל את הביקושים, ומן הסתם לא כולם מרוצים גם מהצעת ראש הממשלה, אך יש שרואים בה דווקא הצעה טובה שתוכל להגדיל את ההיצע וכך לסייע לקירור השוק. כך או כך, ייתכן שבחודשים הקרובים אנחנו לא צפויים לראות התקררות משמעותית אלא דווקא התחממות, במיוחד בהתחשב בירידת ריבית בנק ישראל ובעובדה שהציבור אינו נותן אמון רב בהחלטות הממשלה המנסות לקרר את השוק הרותח.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך