מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

ייעוץ משכנתא – האם כדאי וכיצד בוחרים חברה

ערב טוב, מדבר משה. אני רציתי לשאול שאלה לגבי לקיחת ייעוץ משכנתא מקצועי. אנחנו רוכשים דירה במיליון ארבע מאות ויש לנו הון עצמי של מיליון ואנחנו בעצם מעוניינים לקחת הלוואה של מיליון ארבע מאות אלף. עכשיו ההתלבטות שלי היא אם בכלל לקחת ייעוץ, כי אני הבנתי שכשמדובר בסכום נמוך זה לא כל כך משתלם כי זה לא כדאי מבחינת התועלת של הייעוץ והפערים שיוכלו להשיג, כיוון שזה סכום נמוך. במידה ואת כן ממליצה לקחת ייעוץ אז איך בוחרים, כי גם על זה ישנם כל מיני דעות, שחלק מהייעוץ הוא כדאי וחלק לא, יש אנשים שבאמת תורמים בהתמקחות מול הבנקים ויש כאלו שלא, אני אשמח לשמוע את דעתך בעיניין הזה.

תראה, אני תמיד בעד לקחת לכל מקצוע את איש המקצוע שזה תחום ההתמחות שלו. ובעיני זה לא כזה משנה אם זה 400,000 שקלים או מיליון, אם אפשר לחסוך ולבנות הלוואה שהיא מתאימה מלכתחילה אז למה לא לעשות את זה. כי אני בטוחה שאותו יועץ משכנתאות יידע לעשות את זה הרבה יותר טוב מאשר אתה לעצמך, שאתה לא מבין בזה ואתה לא מכיר את המערכת הבנקאית כמו שהם מכירים אותה. והם יודעים בדיוק איפה ניתן לקבל הכי טוב ואיך להתאים את זה לשכר החודשי שאתם משתכרים בחודש. אי לכך אני כן בעד ייעוץ, גם אם זה יחסוך מעט, אבל זה יכול לבנות לך הלוואה כזו שלעתיד הרחוק מאוד תשתלם לך.

לגבי חברות ייעוץ, יש הרבה מאוד חברות ייעוץ. יש, גם אתה יודע, יותר מקצועיים ופחות מקצועיים, כמו בכל מקצוע. אתה יכול באינטרנט למצוא. אפילו להיכנס דרך האינטרנט ולקבל רשימת חברות ולבקש המלצות ולעשות פגישות עם אנשים. ומי שמתחבר לך הכי טוב ומי שנראה לך הכי אמין איתו הולכים ומבקשים לראות מספר אלטרנטיבות.

אתה יכול לפנות גם באופן עצמאי לבנק כי אין הרבה בנקים במדינה, יש ארבעה חמישה בנקים שהם גדולים. אפשר לפנות אליהם, אבל עדיין אני חושבת שאיש מקצוע יידע לעשות את זה יותר טוב ממך, מכולנו. כשאני מייעצת ללקוחות שלי או כשאני צריכה לקחת משכנתא, תמיד אני אומרת שחשוב לקחת איש מקצוע שמכיר את המערכת הבנקאית ויודע בדיוק איך לפנות ואיך לדבר בשפה שלהם על מנת להשיג את ההלוואה הטובה ביותר.

יכול להיות אבל שלפעמים יש אינטרס של מי שמייעץ לי דווקא לטובת הבנק? כי הבנתי שחלקם עבדו לשעבר בבנקים מסויימים. זאת אומרת, לא בטוח שהם ישיגו את המחיר הזול יותר, לפעמים זה דווקא עשוי לקרות להיפך. אני לא יודע אם זה משהו מדוייק או ש…

תראה, העמלה של אותם יועצי משכנתאות מבוססת על בסיס הצלחה. אז לא נראה לי סביר שיש להם משהו עם הבנק כי את הכסף הם מקבלים ממך, על בסיס הצלחה שהם מצליחים להביא לך. אבל כן את הבסיס ההתחלתי אפשר לגשת לבנקים ולהוציא. ולבקש היום לדעת כמה ייתנו לך ומה הריבית שייתנו לך על אותם 400,000 שקלים ואיך יחלקו לך ולפי זה אתה תוכל לדעת. וכשאתה מגיע אל חברת ייעוץ עם בסיס שאתה כבר בדקת, ואתה אומר להם: אלה הנתונים, מפה אני רוצה שתפחיתו לי, אתם מסוגלים או לא, אז אתה משלם להם אחוזים מההצלחה וזה הרבה יותר טוב ואז גם אף אחד לא יכול לעבוד עליך.

.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך