מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

מיחזור משכנתא – מרבית הלווים מעדיפים לוותר על התהליך

למרות הריביות הנמוכות, מחקר שפורסם ב”נדל”ן היום” מגלה: מרבית הלווים נמנעים מביצוע מיחזור משכנתא וכך מפסידים סכומי כסף משמעותיים שהיו יכולים לחסוך באמצעות הורדת ריביות ובמעבר למסלולים מתאימים יותר בעבורם. המחקר, שנערך על ידי חברת מיטב (באמצעות מכון פלאנס) בנובמבר 2012 ובחן כ – 300 לווים מעלה כי מרביתם – כלומר 4 מתוך 5 לווים נמנעו מהתהליך, ואילו חמישית מהלווים בחרו למחזר את ההלוואה.

עוד עולה מהסקר כי מרבית הממחזרים בחרו לבצע את התהליך בבנק שבו לקחו את המשכנתא המקורית ורק חמישית מהלווים בחרו להתייעץ עם חברה המתמחה בתחום בעוד שהשאר בחרו לבצע את התהליך בעצמם.

לדברי מוטי ויזל, יועץ בכיר בחברה, כשמדובר במוצרים כמו דלק או קוטג’ הצרכנים יוצאים למאבקים חסרי פשרות ואילו כאשר מדובר במיחזור הלוואות לדיור, תהליך שעשוי לחסוך להם סכומי כסף משמעותיים בהרבה, הם יושבים על הגדר ונמנעים מפעולה.

עוד עולה מהסקר, כי בחלק ניכר מהמקרים, הגורם הממריץ לביצוע מיחזור המשכנתא היה בני משפחה של הלווים שכבר ביצעו את התהליך. הסיבות העיקריות שדחפו לווים למחזר את ההלוואה היו חיסכון בריביות והקטנת ההחזרים החודשיים. הסיבות העיקריות שמנעו לווים מלבצע את המיחזור הן החשש מבירוקרטיה וקנס הפירעון המוקדם הידוע לשמצה.

חשוב לציין כי מיחזור ההלוואה יכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים ולהקטין את הנטל של ההלוואה, כך שלא מומלץ לוותר עליו כלאחר יד, גם אם הפרוצדורה, הקנסות והבירוקרטיה מרתיעים אתכם.

.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך