מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

הקשר בין גובה המשכנתאות שלכם לזמן הבנייה הארוך

לכאורה, הורדת מחירי הדירות יכולה הייתה להיות משימה ברת השגה: כל שנדרש הוא שיווק אגרסיבי ביותר של קרקעות לבנייה, בנייה מאסיבית על אותן קרקעות ושוב שיווק אגרסיבי – הפעם של הדירות המוכנות. אך כתבה שפורסמה באתר “כלכליסט” שופכת אור על הבעיה האמיתית שמאחורי מחירי הדירות והמשכנתאות העולים וטוענת: גם שיווק של קרקעות לא יפתור את בעיית הדיור, מאחר וזמן בניית הדירות אורך כיום כ – 13 שנה, בעקבות סבך הבירוקרטיה המלווה את התהליך.

כפי שצויין בכתבה, לזמן הבנייה הארוך יש השפעה מכרעת על המחירים בשוק וככל הנראה הוא מהווה גורם משמעותי למצב הקיים כיום בתחום. אמנם בשנים האחרונות נעשו צעדים שונים לשיפור המצב, אך הם זכו להצלחה חלקית בלבד וכיום משך הזמן ליצירת דירה אחת בישראל אורך יותר מעשור.

בכתבה הועלתה נקודה חשובה שנידונה רבות בשנים האחרונות: האם למדינה יש אינטרס אמיתי להביא לירידת המחירים? כרגע המדינה עושה קופה יפה למדי מעליות המחירים בתחום, כך שלא קשה לחשוד בכך שלמרות הדיבורים על טיפול במצב בשוק בפועל הבכירים בתחום אינם מעוניינים בירידה כלל ולא עושים את כל המאמצים הנדרשים כדי להביא לשינוי במצב. כמובן שגם לכל הגורמים האחרים – בנק ישראל, הבנקים ובעלי הדירות יש אינטרס שהמחירים לא יירדו, כל אחד מסיבותיו הוא. בנק ישראל מעוניין ביציבות המערכת, שעלולה להתערער במקרה שהבועה תתפוצץ, הבנקים למשכנתאות חוששים ממצב שבו הדירות ששועבדו כנגד ההלוואות שהם העניקו יאבדו מערכן ובעלי הדירות לא מעוניינים למכור את דירתם בהפסד או לאבד את התשואה היפה שעשו עליה.

כך או כך, בינתיים המצב בשוק עומד על כנו ולמרות שלאחרונה נרשמה יציבות מחירים מסויימת, מרבית הזוגות הצעירים מוצאים את עצמם במאבק חריף להשגת הסכומים הדרושים לרכישת דירה.

 

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך