מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

היקפי משכנתאות גבוהים גם ביוני

כפי שדווח ב”נדלניסט”, מנתונים שפורסמו על ידי בנק ישראל עולה כי ביוני היקף המשכנתאות עמד על 4.2 מיליארד שקלים. אמנם מדובר בירידה של 26% לעומת נתוני חודש מאי, בו נשבר השיא השנתי, אך עדיין מדובר על סכום גבוה למדי. ככל הנראה הסיבה לגאות בחודש מאי היא עליית המע”מ בחודש יוני, שהביא רוכשים רבים למהר ולסגור עסקאות על מנת להימנע מתשלום תוספת המע”מ וכך לחסוך לעצמם אלפי שקלים.

אם משקללים את הנתונים שנרשמו בחודש יוני, ניתן לראות כי קצב לקיחת המשכנתאות ב – 2013 עומד על 51 מיליארד לשנה. מדובר בקצב גבוה ביותר, ששובר את השיא שנקבע בשנת 2010, בו נלקחו הלוואות לדיור בהיקף של כ – 46.8 מיליארד שקלים.

הסיבות לגאות בתחום בחודשים האחרונים כוללות, מלבד העלייה במע”מ גם את החששות של הציבור מפני גזירות נוספות כמו ביטולו של הפטור ממס שבח והטלת מס רכישה על משפרי הדיור. גם לירידות הריבית במשק יש חלק גדול בנעשה בשוק, שכן הן הופכות את ההלוואות לזולות יותר וכך מעודדות את הזוגות לבצע רכישת דירות בסכומים גדולים יותר.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך