מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

מהיום: ירידה במדד תוזיל את המשכנתא שלכם

זאת בהתאם להצעת חוק חדשה שתאושר בקרוב

זאת כפי שדווח ב – Ynet ידיעות אחרונות. עד היום מי שלקח משכנתא צמודה למדד כלשהוא – מדד המחירים לצרכן, מדד תשומות הבנייה או אפילו מט”ח – נאלץ להסתגל למציאות המעיקה שבה הוא נאלץ לשלם סכומים גבוהים יותר כאשר המדד עולה אך לא משלם פחות כאשר הוא יורד. בזכות הצעת חוק שיזם חבר הכנסת שי חרמש מציאות זאת עומדת להתהפך על פיה וההצמדה של עסקאות (לא רק משכנתאות) תהפוך ל”דו כיוונית” כך שלווים יוכלו ליהנות מירידות המדדים השונים. החוק יאושר סופית בימים הקרובים.

יש לציין כי בנק ישראל (כמו גם משרדי האוצר והמשפטים) תמכו בגיבוש ההצעה. עם זאת הבנקים ניסו לדחות מעט את “רוע הגזירה” ולדחות את כניסתו של החוק בשנה בטענה שעליהם להיערך ליישומו. לדאבונם הם זכו רק ב – 5-6 חודשים, כפי שקבעה וועדת הכלכלה של הכנסת.

למעשה מדובר כאן על תיקון שבוצע ב”חוק החוזים האחידים”. לדברי חרמש, הצרכנים נתונים למילכוד כפול בעסקאות גדולת: מחד, הם נאלצים לשלם בתשלומים או לקחת הלוואה כדי לבצע עסקה, מאידך הלוואה זאת נתונה להצמדה שיכולה רק לעלות ולא לרדת. היות והחוזים האחידים סבוכים מכל הבחינות לצרכנים אין את הכלים להבינם והם מלכתחילה מגיעים לעסקה מעמדה נחותה. החוק החדש אמור ליצור איזון טוב יותר בין הצרכנים לגופים הגדולים איתם הם חותמים על עסקאות רחבות היקף.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך