מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

כיצד שוק הנדל”ן והמשכנתאות הושפע מעליית המע”מ

לדברי אנשי נדל”ן בארץ, עליית המע”מ בחודש יוני הובילה את השוק לסחרור ודחפה רוכשים רבים שקודם לכן ישבו על הגדר לקבל החלטה, לקחת משכנתא ולבצע את הרכישה. ככל הנראה, אי הוודאות שלפני יציאת הגזרות הובילה רוכשים רבים להמתין עד שהתקבלה ההחלטה על הצעדים שיינקטו ואז למהר ולבצע את עסקאות הנדל”ן שלהן, זאת כפי שדווח באתר “זה פה”.

כמובן שזוגות שביצעו את הרכישה לפני ה – 1 ליוני ישלמו אחוז אחד פחות של מע”מ על מחיר הדירה או על התשלומים עד לתאריך עליית המע”מ. לכן, אין זה מפתיע שחלה עלייה חדה כל כך, במיוחד ברכישות שבוצעו על ידי משפרי דיור וזוגות צעירים שבדרך כלל מעוניינים לחסוך ככל האפשר.

לעליית המע”מ יש כמה השפעות מעניינות נוספות על השוק. קודם כל, מהכתבה עולה כי חלק מהחברות בתחום החליטו להקפיא את המע”מ הישן ולספוג, לפחות בינתיים, את עלייתו. ישנן חברות שאף הציעו לרוכשים להקדים את התשלומים על הדירה על מנת שיוכלו להמשיך ליהנות מהמחיר הישן טרם עליית המע”מ.

הלווים לקחו משכנתאות בעייתיות, מדיניות הממשלה נכשלה

השפעה נוספת נוגעת ללוקחי המשכנתאות, שלא רק שהתנפלו על השוק אלא ככל הנראה גם לקחו את ההלוואות תחת לחצים כבדים וכתוצאה מכך לא הצליחו להשיג תנאים טובים מספיק. בכתבה הובאו דבריו של עידן אולנטוך, שציין כי לווים רבים ביקשו להימנע מגזירות מס השבח והמע”מ מבלי להבין כי בפועל תנאים גרועים בהלוואה עלולים לעלות ביוקר, הרבה מעבר להתייקרות של אחוז במחיר הדירה. מסיבה זאת ממליץ אולנטוך לערוך בדיקה מקצועית להלוואות שנלקחו ולוודא כי התנאים שלהן אכן טובים ביחס למצב הנוכחי בשוק.

בנוסף ציין אולנטוך כי עצם העובדה שחלה קפיצה כה גדולה במספר לוקחי המשכנתאות מעידה על כך שמדיניות הממשלה, שמטרתה לצנן את שוק הנדל”ן, נכשלה: לא זו בלבד שמחירי הדיור גבוהים למדי עתה הרוכשים יסבלו גם מעליית המיסים, שתייקר את הרכישה עוד יותר.

עם זאת, ישנם יזמים שלא ראו שינויים של ממש למרות עליית המע”מ. אחד מהם הוא בעל קבוצת הבנייה מזרחי, רוני מזרחי, שציין כי למהלך הממשלה אין השפעה של ממש שכן כך או כך אנשים ימשיכו לקנות דירה מפני שהם זקוקים למקום מגורים, על מנת להתקדם לדירות גדולות יותר או מסיבות אחרות. לדבריו, מלבד כמה עסקאות נקודתיות שסגירתן הוקדמה, השפעת העלייה הייתה שולית. מדבריו ומדברי אולנטוך עולה מסקנה אחת – נראה כי כל עוד אנשים ימשיכו לקנות המחירים ימשיכו לעלות, ורק שינוי מגמה חד יוביל לשינוי במצב הקשה בשוק.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך