מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

הצעת חוק: חיילים משוחררים יוכלו לקבל משכנתא ממשלתית


הצעת חוק של שאול מופז מבקשת להעניק למי ששירתו את מדינת ישראל שירות צבאי או אזרחי מלא משכנתא מסובסדת. לדברי מופז, במצב הנוכחי קיימת במדינת ישראל אפליה חמורה בין אזרחי סוג א’ וסוג ב’, כאשר מי שנחשבים כאזרחים סוג ב’ הם דווקא אלה ששירתו את המדינה שירות צבאי או לאומי מלא.

כיום, לדברי מופז, שירות המדינה אינו מקנה כל נקודות זכות לעניין הזכאות למשכנתא מהמדינה ואף אינו מהווה את אחד הפרמטרים הנדרשים לזכאות עצמה. כתוצאה מכך, לעיתים קרובות דווקא מי ששירתו את המדינה אינם זכאים להלוואה מסובסדת מהמדינה, לעומת מי שלא שירתו אך יש להם כמה ילדים, למשל.

בדבריו מציג מופז בני זוג ששירתו את המדינה שירות מלא, כאשר בת הזוג אף הייתה קצינה, וכיום הם בשנות השלושים לחייהם אך נאלצים לגור אצל הוריהם בצפון, שכן יוקר המחייה אינו מאפשר להם לקנות דירה משלהם. הצעת החוק של מופז מבקשת להשוות את התנאים שמקבלים בני זוג אלה לתנאים שמקבלים זוגות שלא שירתו אך יש להם בני משפחה רבים (נתון שמעלה את נקודות הזכאות).

מופז מציין כי אם המדינה לא תוקיר תודה ותעניק זכויות למי שמשרת אותה היא עשויה לעמוד בפני בעיה חמורה. הצעת החוק באה, לדבריו, לסייע לאנשים כאלה לרכוש דירה ולהראות הכרת תודה כלפי מי שסיכנו את חייהם למען ביטחון ישראל.

יש לציין כי כיום, רבים מהזכאים להלוואה מהמדינה אינם מנצלים אותה שכן התנאים בשוק הם לעיתים קרובות טובים יותר מהתנאים שניתן להשיג בהלוואה מהמדינה. עם זאת, גורם נוסף לירידת קרנה של המשכנתא לזכאים היא הקושי לצבור נקודות זכות שיאפשרו ללווים לקבל סכום משמעותי ולא סכומים קטנים מאוד שמהווים “כסף קטן” לעומת גובה ההלוואות שרק הולך ועולה משנה לשנה.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך