מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

מיחזור משכנתא בעקבות ירידת הריביות

כתבה שפורסמה בגלובס דנה בכדאיות מיחזור משכנתא בימים אלה. בכתבה מובאים דבריה של, מנכ”לית חברת הייעוץ קשבורד, ענת אשדר גלזר, אשר מציינת כי הבנקים (ויש לציין כי גם הלקוחות) אינם לוקחים בחשבון את העובדה שהעלייה בגובה ההחזרים החודשיים גבוהה בהרבה מעליית השכר הממוצעת, כך שלאחר זמן מסויים החזר ההלוואה מחסל אחוז גבוה למדי מההכנסה המשפחתית.

מנגד, לדברי אשדר גלזר, גם הלקוחות אינם מודעים לכך שלמרות שמשכנתא נלקחת לתקופות ארוכות אין זה אומר שלא ניתן לבצע בה שינויים. לדבריה, מאז שנת 2007 לא זו בלבד שהריביות הפכו לזולות בהרבה אלא שגם נוספו מסלולים חדשים לשוק. בסופו של דבר, לטענתה, מי שלקח את ההלוואה שלו בין השנים 2007 ל – 2009 יכול לחסוך סכומים משמעותיים על ידי מיחזור ההלוואה.

מתי מיחזור משכנתא אכן כדאי ומתי לא?

כאשר חלה ירידת ריביות בהחלט כדאי לבדוק את הנושא. עם זאת לעיתים המיחזור הרבה פחות כדאי (אם בכלל) עקב קנס פירעון מוקדם. בכתבה מוסבר כי ניתן לדעת האם הריביות ירדו באמצעות אתר בנק ישראל, המפרסם את שיעורי הריבית במשק ולבחון את שיעור הריבית שאתם משלמים כיום לעומת הריבית שתשלמו על ההלוואה החדשה.

כמובן שלפני המיחזור חשוב לבדוק גם עלויות נוספות כגון תשלום לחברת הייעוץ (אם נעזרתם בכזאת), קנס פירעון מוקדם (שמשולם רק במסלולים הקבועים ולא במשתנים), תשלום עבור המסמכים והתהליכים הבירוקרטיים השונים המעורבים במיחזור ועוד.

אם לאחר הקנסות, לאחר שחישבתם את העלויות הנלוות ואת העלייה האפשרית במסלולים החדשים שבחרתם אתם עדיין יוצאים מורווחים, סביר להניח שמיחזור המשכנתא כדאי עבורכם וזה הזמן להתחיל בתהליך, שעשוי לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך