מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

ירידה במספר תיקי המשכנתאות שפתחה ההוצאה לפועל

כל בעל דירה שנקלע לקשיים חושש מהרגע שבו ביתו יעבור להוצאה לפועל ויוצע למכירה. החדשות הטובות הן שמאז המחאה החברתית (מהרבעון הראשון של שנת 2012) חלה ירידה של 13% אחוזים במספרם של תיקי ההוצאה לפועל שנפתחו בתחום המשכנתאות, זאת כפי שדווח באתר “נדל”ן”.

הנתונים, שנאספו ברשות לאכיפה וגבייה, מגלים כי נוסף על הירידה במספר תיקי המשכנתאות חלה גם ירידה במספר הבקשות לפינוי לווים מדירתם עקב חוסר יכולת לעמוד בתשלומי ההלוואה וכן ירידה של 40% בפינוי לווים מדירתם בפועל.

יש לציין כי בשנת 2012 פונו כ – 168 לווים שלא עמדו בתשלומי ההלוואה, כאשר כיום ישנם 25,000 תיקי משכנתאות פתוחים בהוצאה לפועל.

צעד ראוי, אך ריבית הפיגור על המשכנתא בעייתית

בכתבה הובא גורם המעורב בתחום שציין כי אחד הבנקים הגדולים נתן הנחיה להוצאה לפועל שלא לפנות לווים שאינם עומדים בהחזר ההלוואה וזאת על רקע המצב הכלכלי הלא פשוט והמחאה החברתית. עם זאת, תיקי החייבים לא נסגרו ולא הופסקה גביית ריבית הפיגורים הגבוהה, כך שחובותיהם של אותם לווים ממשיכים לתפוח והדבר עלול להוביל לכך שבסופו של דבר אותם לווים יאבדו את כל כספם ברגע שהבנק יחליט לממש את ההלוואה.

עוד הובאו בכתבה דבריו של ראש רשות האכיפה, דוד מדיוני, שציין כי העובדה שהבנקים מוכנים לעצור את תהליכי מימוש המשכנתאות בתקופה כלכלית היא חיובית, אם כי רצוי שהוויתור על מימושה המיידי של ההלוואה לא ילווה בריביות כבדות שינפחו את חובות הלווים.  גם תגובות הבנקים הגדולים הובאו בכתבה כאשר מבנק מזרחי נמסר כי מדיניות הבנק היא לא ללחוץ על הלווים אלא להגיע איתם להסדרים וגם בנק לאומי מסר תגובה דומה. לעומתם, מבנק הפועלים נמסר כי כל מקרה נבחן לגופו וכי אין בכוונת הבנק לדון במדיניותו מול הלקוחות.

כאן חשוב לציין כי במקרה של קשיים, אפילו ראשוניים, בתשלום ההלוואה, מומלץ לפנות לבנק מוקדם ככל האפשר על מנת להגיע עימו להסדר באשר להקטנת ריבית הפיגורים ו/או פריסה מחודשת על ההלוואה, לפחות עד שתעמדו מחדש על הרגליים. כמו כן, אם מצבכם אינו מאפשר לכם לעמוד בתשלומי ההלוואה מומלץ לפתוח בהליכי מכירת הדירה בעצמכם ובאופן מיידי ולא להגיע למצב שבו ההוצאה לפועל מוכרת את ביתכם.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך