מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

מחקר חדש: יכולת החזר המשכנתא עולה ברכישת בתים ירוקים

מחירי הדיור והמשכנתאות גורמים לנו לחפש אינספור דרכים לחיסכון: החל ממעבר לערים מרוחקות ועד להתפשרות על דירות קטנטנות. אבל מחקר חדש שפורסם ב”פורטל תשתיות” מציע דרך מעניינת ונעימה יותר לחסוך בהוצאות ולהקטין את הסיכון לקשיים בהחזר ההלוואה: התייעלות אנרגטית.

לא מדובר בבדיחה או בתעמולה של ארגון כזה או אחר אלא במחקר רציני שנערך בארה”ב ומגלה כי בעלי בתים שבחרו לאמץ טכנולוגיות של התייעלות אנרגטית, הפחיתו בשלושים ושניים אחוזים את הסיכון שלא יוכלו להחזיר את המשכנתא. המחקר נערך תוך שיתוף פעולה בין IMT – גוף ציבורי בארצות הברית שמטרתו להוביל מחקרים אקדמיים בתחומים ירוקים, לאוניברסיטת צפון קרוליינה.

מדובר במחקר שבחן כ – 71,000 בתים עם הלוואות משכנתא וגילה כי יש קשר הדוק בין הקטנת הסיכון של הבנק שלא לקבל את כספיו בחזרה לבין יעילותם האנרגטית של הבתים הממושכנים. עורכי המחקר יצאו בהמלצות שמטרתן לקדם את ההתייעלות האנרגטית של משקי בית בארה”ב תוך הגדלת יציבות שוק ההלוואות לדיור, בין היתר על ידי התאמה בין עלות ההלוואה למידת היעילות האנרגטית של הנכס הממושכן.

חשוב לציין כי היות ומדובר במחקר שבחן מספר גבוה של משקי בית והציג נתונים כמותיים ברורים, הוא נחשב לאמין למדי ומסקנותיו בהחלט יכולות לשמש את קובעי המדיניות בתחום הבנייה הירוקה וההלוואות גם יחד.

ומה בישראל?

כרגע נראה כי מדינת ישראל נשארה מאחור בתחומים רבים הקשורים לבנייה ירוקה ולהגנת הסביבה. עם זאת, איגוד החברות להתייעלות אנרגטית בארץ מסר כי אמנם ידוע כבר זמן מה שכאשר דירות יעילות יותר מבחינה אנרגטית לבעליהן נותרים יותר כספים פנויים לתשלום המשכנתא. עם זאת, המחקר בהחלט מהווה ציון דרך חשוב היות ומדובר בפעם הראשונה שבה מחקר מציג נתונים כמותיים המספקים הוכחה ניצחת. באיגוד ציינו כי תמריצים לרכישת בתים חסכוניים וכן פרסום דירוגם האנרגטי של בתים בארץ בהחלט עומד אצלם על הפרק.

אז האם נזכה לראות בעתיד הקלות למי שירכוש בית “ירוק”? ספק אם הדבר יקרה בקרוב. בינתיים יוכלו בעלי בתים כאלה ליהנות מחיסכון בהוצאות האנרגיה של ביתם וכך יישארו להם יותר כספים שיוכלו להתפנות לתשלום ההלוואה ושאר הוצאות משק הבית.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך