מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

עלייה של 20% במשפחות שהתקשו בהחזר המשכנתא

בשנת 2012 חלה עלייה של 20% במספר המשפחות שנקלעו לקשיים בהחזר המשכנתא שלהם, זאת כפי שדווח ב”נדל”ן היום. יש לציין כי למעלה מממחצית מהמשפחות שנקלעו לקשיים הן משפחות בעלות הכנסה ממוצעת ומעלה, כלומר המצב אינו פוגע רק במעוטי יכולת אלא גם באנשים מבוססים, המוצאים את עצמם עומדים מול שוקת שבורה.

לפי הנתונים, מתוך 4255 משפחות שפנו לעמותת ידיד ב – 2012, יותר ממחצית הן משפחות שההכנסה הממוצעת שלהן נעה בין 8000 ל – 10,000 שקלים. עורכת הדין ורדית דמרי מדר מהעמותה, הסבירה בכתבה כי ברבים מהמקרים משק הבית מתפקד כראוי עד שחלה התדרדרות כתוצאה מפיטורין של אחד מבני הזוג או הוצאה גבוהה המתרגשת על המשפחה וטורפת את הקלפים בכל הקשור לתשלום המשכנתא.

מדר מוסיפה כי בשל העובדה שמשפחות אלה אינן משתייכות לעשירון התחתון, הן אינן זכאיות לעזרה מיוחדת מהמדינה (כמו דיור ציבורי, למשל) ולמעשה הן נותרות לבד במערכה. לדבריה, אם יהיו גזירות שישפיעו על מצב התעסוקה במשק המצב עלול להחריף והמספרים עלולים לגדול.

עוד הובאו בכתבה נתונים המפלחים את המשפחות הנמצאות במצוקת החזרים לפי מיקומן בארץ, מהם עולה כי אשדוד נמצאת במקום הראשון מבחינת מספר המשפחות שלא עמדו בהחזרים ותל אביב נמצאת במקום השני. אחריהן ברשימה הקשה נמצאות נצרת, פתח תקווה וקריית גת.

בכתבה הובאו הסברים שונים שנתנו אנשי עמותת ידיד למצב המדאיג ותלו את האשמה, בין היתר, בשחיקת השכר של מעמד הביניים, בעובדה שרבים מאלו שנקלעו לקשיים באשדוד הם עולים מברית המועצות לשעבר ששכרם נמוך יחסית וגם בסדרי עדיפיות לקויים של חלק מהמשפחות, שמשקיעות את הכסף במטרות כמו חוגים לילדים ושוכחות להשאיר סכומים מספקים להלוואת המשכנתא.

כיצד בכל זאת ניתן להימנע מפיגור, קנסות ואובדן הדירה?

  • הקפידו על חוק השליש – וודאו שההחזר החודשי לא יעלה על שלושים אחוז מההלוואה, לא רק בשנים הראשונות בהן אתם משלמים את המשכנתא אלא גם בהמשך, כאשר הריביות יעלו והמשא על גבכם יגדל.
  • עקבו אחר הנתונים – מדי תקופה חשוב לבדוק לא רק את מצבכם הפיננסי אלא גם את השינויים בשוק. לעיתים קרובות ירידה בריביות יכולה לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים ולאפשר לכם להוריד מעט את החזרי ההלוואה שלכם.
  • תכננו מראש – אם ישנה הוצאה שעומדת ליפול עליכם, תכננו מראש את דרכי ההתמודדות איתה. עשו זאת גם אם הדבר כרוך בקיצוצים כואבים.
  • שימו את המשכנתא גבוה בסדר העדיפיות – קודם כל בודקים איך אתם יכולים להחזיר את ההלוואה, אחר כך איך מממנים לילד את טיול חלומותיו או את החוג שהוא כל כך רוצה.
  • פעלו עוד לפני שנקלעתם לקושי משמעותי – אם אתם נתקלים בקשיים ראשוניים בהחזר, פנו מיידית לבנק ונסו להגיע להסדרים שיקלו עליכם להתמודד עם תשלום ההלוואה ו/או ימנעו מכם את קנסות הפיגורים.
 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך