מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

שוק המשכנתאות לא עצר גם בפסח, צפוי זינוק לפני עליית המע”מ

כפי שדווח בגלובס, בחודש מרס חלה עלייה של 2.7 אחוזים בהיקפי המשכנתאות שנלקחו והן עמדו על סכום של 4 מיליארד שקלים. הריביות הממוצעות שנרשמו בחודש זה עומדות על 2.16% למסלולים צמודי המדד, ירידה לעומת פברואר, שבו הריבית הממוצעת עמדה על 2.19. תקופת ההחזר הממוצעת של הלוואות שנלקחו במסלול זה עמדה על 20.9 שנים.

במשכנתאות שאינן צמודות למדד המחירים לצרכן הריבית הממוצעת עמדה על 3.4% בחודש מרץ, זאת לעומת 3.37 בחודש פברואר. תקופת ההחזר הממוצעת במסלולים אלה עמדה על 19.8 שנים.

ריביות נמוכות אלה מעודדות את הלווים להתחייב להלוואות גדולות יותר ומסייעות, במידה זו או אחרת להגברת הביקושים והתנפחות הבועה בשוק הדיור, כך שלמרות שהן מובילות להלוואות זולות יותר הן אינן מהוות סימן משמח באמת.

עליית המדד תוביל לנסיקה בביקוש למשכנתאות

מעבר לריביות הנמוכות, יש גורם נוסף שעשוי להוביל להתעוררות בשוק. בין הגזירות החדשות של משרד האוצר צפויה להיכלל גזירה יקרה במיוחד: עליית המע”מ באחוז, שתעלה את מחירי מוצרי הצריכה שלנו. מי שיסבול ממכה קשה במיוחד יהיו רוכשי דירות מקבלן, שייאלצו לשלם משכורת נוספת ויותר על הדירה שירכשו – שעלותה צפויה לעלות בכ – 12,000 ₪ בממוצע (זאת לפי חישוב של עלות דירה ממוצעת בחודש ינואר 2013, כ – 1,430,000). היות ורוכשים רבים יבקשו להשלים את עסקאות הרכישה לפני כניסת הגזירה לתוקף צפוי גל של עלייה בביקושים לדירות ומשכנתאות, זאת כפי שדווח בכלכליסט.

בסופו של דבר, כל הגורמים הללו עלולים להמשיך ולדחוף את מחירי הדירות והיקפי ההלוואות כלפי מעלה, כך שספק אם בתקופה הקרובה נזכה לראות את הירידה המיוחלת במחירים.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך