מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

מחשבון משכנתא צמודת פריים

מהו מסלול הפריים?

מסלול הפריים הוא מסלול שבו הריבית על ההלוואה היא ריבית הפריים – כלומר ריבית בנק ישראל + 1.5%. ריבית בנק ישראל מתעדכנת פעם בחודש, לעיתים היא משתנה (עולה או יורדת) ולעיתים היא נשארת כמו שהיא. מכאן חשיבות השימוש במחשבון משכנתא פריים, שיכול לסייע לכם לאמוד את השפעת השינויים הללו על המשכנתא שלכם. לריבית הפריים נוסף מרווח אישי שמשתנה מלקוח ללקוח – כלומר הריבית הסופית שתקבלו במסלול זה היא ריבית בנק ישראל + 1.5% + המרווח האישי שלכם. יש לציין כי המרווח האישי יכול להיות שלילי, לדוגמא פריים מינוס 0.9. למעשה, כיום מרווח שלילי במסלול הפריים הוא ה”נורמה”. שימו לב שבמסלול הפריים יש ריבית אך אין הצמדה (למדד/למט”ח).

חשוב לציין שכיום, בעקבות התקנות החדשות בתחום, לא תוכלו לקחת יותר משליש מהמשכנתא במסלול הפריים.

כיצד מחשבון משכנתא פריים יכול לסייע לכם?

קודם כל, המחשבון יאפשר לכם לבדוק כיצד ייראה ההחזר החודשי שלכם במקרה של עלייה בריבית הפריים, שכאמור משתנה כל חודש. העלייה בדרך כלל תהיה הדרגתית (כלומר הפריים לא יקפוץ תוך חודש מ – 2.5% ל – 6%), אך ככל שהשנים עוברות כך גדל הסיכוי שהפריים ינסוק לגבהים חדשים וההחזר החודשי שלכם ינסוק יחד איתו. שימו לב! אם לקחתם משכנתא בתקופה בה ריבית הפריים בשפל הסיכוי שהיא תעלה באופן ניכר גדול יותר.

נקודה נוספת בה מחשבון משכנתא פריים יכול לסייע לכם היא בדיקת העלות הכוללת של ההלוואה בהתאם לתקופת ההחזר. חשוב לציין שככל שתקופת ההלוואה(כלומר מספר החודשים שתשלמו את ההלוואה) קצרה יותר כך ההלוואה זולה יותר, אך ההחזר החודשי גבוה יותר (במילים אחרות, כל חודש אתם משלמים יותר כסף לבנק, אך אתם מסיימים את התשלום מוקדם יותר ובסך הכל משלמים פחות).

נקודה זו חשובה במיוחד מאחר וייתכן שתגלו שאתם יכולים לפרוס את ההלוואה על פני תקופה קצרה יותר ולחסוך הרבה מאוד כסף. לחלופין, יתכן שתגלו שקיצור המשכנתא מעמיס עליכם עול גדול ועלול לגרום לכם לקשיים בעמידה בהחזרים, כך שניתן לומר שמחשבון משכנתא צמודת פריים יכול למנוע מכם לבצע טעות קריטית.

האם ניתן להסתפק בחישובים שהבנק מציג בפניכם?

התשובה היא לא! מי שדואג לאינטרסים שלו חייב לבצע את החישובים בעצמו או באמצעות יועץ אובייקטיבי לתחום ולבדוק את כל האפשרויות שעומדות בפניו. הבנקים דואגים קודם כל לרווחים שלהם לכן חשוב מאוד שאתם תדאגו לכיס שלכם! לצורך כך אנחנו מעמידים בפניכם מחשבון משכנתא צמודת פריים ומחשבון הלוואה צמודת מדד. עשו בהם שימוש – לא תצטערו על כך.

האם מסלול הפריים לא מסוכן עבורי? אולי כדאי לי להסתפק במסלולים האחרים?

כפי שכבר אמרנו, כיום לא ניתן לקחת משכנתא שבה מסלול הפריים מהווה יותר משליש מסכום ההלוואה. הגבלה זו נועדה למנוע לקיחת סיכונים גדולים על ידי הלווים (רבים מותחים על תקנה זו ביקורת, אך בכל מקרה זה המצב). בנוסף, שילוב בין כמה מסלולים בדרך כלל מקטין את הסיכון ולא מגדיל אותו – כי הוא מגן עליכם מפני מצבים בהם אחד המסלולים מתייקר משמעותית וגורם לעלייה גדולה בהחזרים שלכם.

קיבלתי הצעה אטרקטיבית. האם כדאי לבדוק אותה במחשבון הפריים?

התשובה היא כן. גם הצעה שעל פני נראית משתלמת עלולה להתגלות כבעייתית והתפקיד שלכם הוא לזהות זאת מבעוד מעוד ולהימנע מהצעות לא כדאיות.

מחשבון משכנתא פריים

סכום ההלואה

תקופה בשנים

ריבית

 

חודש אחוז הריבית החזר חודשי
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60

 

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך