מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

עמלת פרעון מוקדם במשכנתא לא תחול על מפוני דיור

אחד הנושאים הכאובים בתחום המשכנתאות הוא עמלת הפירעון המוקדם. מדובר בעמלה שחלה על מי שמבקשים להחזיר את המשכנתא לפני זמנה במסלול הלוואה קבוע והיא יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים. למרבה האירוניה, עד היום מי שפונה מדירתו עקב חוסר יכולת לשלם את המשכנתא נאלץ לשלם את העמלה הנ”ל, וזאת אף על פי שהפירעון המוקדם נכפה עליו ושמדובר בחוב נוסף עבור לווים שגם כך נקלעו לחובות כבדים. מהיום כל זה עומד להשתנות, כפי שדווח במעריב עסקים:

הנחיה חדשה של דודו זקן, המפקח על הבנקים, פוטרת לווים שהבנקים מימשו את המשכנתא שלהם ומכרו את דירתם על מנת להחזיר את החוב מתשלום העמלה הנ”ל. יש לציין כי מה שהביא להנחיה היא הצעת החוק החדשה של חבר הכנסת איתן כבל. כבל רואה בעמלת הפירעון המוקדם כבלתי הגיונית במקרים בהם הלווים אולצו להתפנות. יצויין כי ההנחיה תחול במקרים ששווי הדירה הוא פחות מ – 2.5 מיליון ₪.

עוד צויין במעריב כי מידי שנה מפונות אלפי משפחות מדירתם עקב חובות משכנתא והבנקים מחוייבים על פי חוק לדאוג להם לדיור חלופי. הבשורה החדשה יש בה מעט כדי להקל אך היא אינה פותרת את המצב הקשה, שכרגע סופו לא נראה באופק.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך