מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

החל מאוגוסט 2009 – משכנתא לחברי קיבוצים, בתנאי המגזר העירוני

 

16.6.2009

כפי שמפרסם האתר “The Marker” , בפגישה שנערכה בין שר השיכון אריאל אטיאס לבין מזכיר התנועה הקיבוצית, זאב שור, הוסכם כי מי שיתקבל כחבר חדש בקיבוצים יוכל לקבל משכנתא לצורך רכישה או בנייה של בית בקיבוץ. ההסדר יחול על כל מי שהתקבל כחבר קיבוץ החל מה – 1.1.2006 והוא אושר בידי מנהל מקרקעי ישראל והחשב הכללי. יש לציין כי ההסדר שהושג הוא תוצר של דיונים בני שנתיים שנערכו על ידי נציגים מהתנועה הקיבוצית, האוצר, מנהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון.

על רקע המציאות אשר נוצרה, לפיה ישנה בשנים האחרונות קליטה מוגברת של חברים חדשים המתקבלים לקיבוצים, מדובר בבשורה של ממש. בכתבה מצוין כי בשנים האחרונות 150 קיבוצים שונים ברחבי הארץ קלטו אל חיקם חברים חדשים, כאשר למעשה נקלטו כ – 2500 חברים, והצפי לשנים הקרובות עומד על מספר נקלטים דומה. יש לציין כי בקיבוצים מופרטים נדרשים המתקבלים לקיבוץ לממן את הבנייה או רכישת הדירה באמצעות מקורות עצמאיים. עד עתה, המצטרפים החדשים נתקלו בקושי היות ולא יכלו לקבל הלוואת משכנתא, עקב היעדרן של זכויות קנייניות במגרשים. כאמור, מעתה מצב זה עתיד להשתנות: אומדנים שונים מעלים כי ההלוואות שיינתנו בעקבות ההסדר החדש יאמדו בהיקף של 4-6 מיליארד ₪.

בכתבה הובאו דבריו של עורך דין מיקי דרורי, מנהל המחלקה המשפטית בתנועה הקיבוצית. דרורי אומר כי אמנם יש משמעות לזכאות כהטבה (הוא מסייג ואומר כי המשמעות היא קטנה) והיא קיימת באזורי הפריפריה בלבד, בהם מרוכזת האוכלוסייה הקיבוצית ברובה הגדול, כלומר זהו אינו ההיבט המשמעותי ביותר של ההסדר. לדבריו, חשיבותו המרכזית של ההסדר היא שמעתה יוכלו חברי הקיבוצים לקבל הלוואות מסחריות מהבנקים למשכנתאות, אפשרות שעד עתה לא הייתה קיימת בעבורם מאחר ולא יכלו למשכן את נכסיהם בתור בטוחה לקבלת משכנתא.

דרורי מציין כי הפתרונות אשר גובשו הם כי חברי הקיבוצים המופרטים יוכלו, בדומה לנעשה במגזר העירוני, לשעבד את המגרשים אותם קיבלו מהקיבוץ על מנת שישמשו כבטוחה לפירעון המשכנתא. יש לציין כי הפתרונות גובשו אל מול המינהל והבנקים.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך