מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

האם ביטוח החיים במשכנתא באמת מכסה אתכם?

כתבה שפורסמה על ידי יועצת הסיכונים קטיה שוורצמן מעלה נקודה חשובה באשר לביטוח החיים במשכנתא, אותו מחוייבים הלווים לבצע עם לקיחת ההלוואה. לדברי שוורצמן, המצב בשוק כיום הוא כזה שלעיתים קרובות הביטוח כלל אינו מכסה את הלווים במקרה של פטירה, ועל מנת שהוא באמת יהיה אפקטיבי עליהם להוסיף ביטוח משלים.

כדוגמא מביאה שוורצמן מקרה של בני זוג שאחד מהם נפטר. בת הזוג תבעה את חברת הביטוח אך זו ניצחה במשפט ולא נדרשה לשלם לבת הזוג את הכסף זאת מאחר והתברר כי הנפטר היה מבוטח באופן חלקי בלבד וזאת מאחר והוא בוטח בביטוח חיים קבוצתי, שבו סכום הביטוח מוגבל.

במקרים כאלה, כותבת שוורצמן, ניתן לפנות לסוכן ביטוח פרטי (או לחברת ביטוח, מן הסתם) ולבצע ביטוח משלים שיכסה את הלווים במלואו. לעיתים לא ניתן לבצע ביטוח משכנתא עקב גילם או מצבם הבריאותי של לווים וגם כאן, לדברי שוורצמן, המבטחים יכולים למצוא פתרונות שהבנקים עצמם אינם מציעים.

שוורצמן מציינת כי הבעיה הגדולה בתחום היא חוסר המודעות של הלווים, שלעיתים קרובות כלל אינם מודעים לכך שהביטוח שברשותם אינו מספיק ולא יכסה אותם במקרה של פטירה. היא קוראת להעלאת המודעות על ידי חקיקה בכנסת או באמצעות בנק ישראל, איגוד הסוכנים והבנקים.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך