מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

הסכנות שבמשכנתא – דרוש מבוגר אחראי

כתבה שפורסמה לאחרונה ב”דה מרקר” פורשת בפני הקורא את מפת הסכנות הפיננסיות העומדות בפני לווי המשכנתא ואת הקשיים בקריאתה.

כפי שדווח בכתבה, מסקר על ידי הלמ”ס עולה כי מרבית הישראלים מתקשים בחישובים כלכליים בסיסיים: רק 29% מהנבדקים הבינו את משמעותה האמיתית של ריבית דריבית, לדוגמא. כתוצאה מחוסר ידע משמעותי בתחום הפיננסים, רבים ממשקי הבית לוקחים על עצמם סיכונים כבדים ומיותרים, ודוגמא מוחשית לכך היא לקיחת משכנתאות במסלול המט”ח בידי ישראלים שמרווחים את כל משכורתם בשקלים. היות ועולם המט”ח הוא תנודתי ביותר, לווים כאלה עומדים בפני סכנה ממשית לעליות גדולות בהחזרי ההלוואות שלקחו, גם אם רק חלק מההלוואה נלקחה במסלול המט”ח האמור.

אך המט”ח אינו הסכנה היחידה הניצבת בפני הלווים: מנתונים שהציג בנק ישראל עולה כי כ – 40% מהלווים מוציאים יותר משליש מהכנסתם החודשית על המשכנתא. היות והריבית המשתנה תופסת נתח משמעותי מתוך הלוואות אלו (במיוחד כשמדובר בהלוואות שנלקחו לפני שאחוז הריבית המשתנה הוגבל על ידי בנק ישראל) הרי שעלייה משמעותית בריבית עלולה להכביד מאוד על אותם לווים. במקרה הטוב, לווים כאלה עלולים לחוות ירידה באיכות החיים כתוצאה מהלחץ הכלכלי, במקרה הגרוע הם עלולים לאבד את ביתם.

ניתן לסכם ולמר שמי שאכן מחליט לקחת משכנתא גדולה חייב להיות מודע לסיכונים ולפעול בצורה מושכלת. אחרי הכל,דירה היא אולי מטרה חשובה, אבל שמירה על איכות חיים נורמלית והימנעות מחובות כבדים הן מטרות חשובות לא פחות.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך