מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

יועצי המשכנתאות בבנקים טוענים: אנחנו אובייקטיבים. האמנם?

כתבה שפורסמה בגלובס מעלה נושא מעניין: בשנים האחרונות השוק הוצף ביועצי משכנתאות רבים, חלקם מקצועיים יותר וחלקם הרבה פחות. בהיעדר פיקוח ממשלתי נראה כי כל אדם בישראל יכול להעניק ייעוץ שמשמעותו הכלכלית היא מכרעת והתחרות הולכת וגוברת לנוכח כניסתם לשוק של מספר בתי השקעות.

הכתבה מאירה את התחום מזווית נוספת ומביאה את דבריהם של בנקאי בכיר שטוען: אנחנו אובייקטיבים יותר מיועצי המשכנתאות הפרטיים. הבנקאי טוען כי המרוויחים היחידים מהשירות אותו הם מעניקים הם היועצים עצמם ואף מוסיף כי כיום ממילא כל הלקוחות הולכים למספר בנקים, מקבלים מספר הצעות תחרותיות ביותר ויכולים להשוות ביניהן בקלות.

עוד מוסיף הבכיר בבנק כי האינטרס של הבנקים והלקוחות הוא משותף וכי הבנקים לא מעוניינים שלקוחותיהם יפלו ולכן הייעוץ שלהם הוא אובייקטיבי יותר. לעומת זאת, הייעוץ של יועצי המשכנתאות הפרטיים מכוון לרווח מהעמלות שהם גוזרים וניתן מתוך חוסר אכפתיות, רק על מנת להעניק תעסוקה לכל אותם אנשי כלכלה שנותרו ללא עבודה עקב מצב שוק ההון.

הבנקאי אף טוען כי כניסתם של בתי ההשקעות לתחום הייעוץ היא לא פחות מ”מגוכחת” ומטרתה העיקרית היא להעסיק את עובדי בתי ההשקעות שנותרו מובטלים. הוא מפציר בלקוחות שלא להפקיר את עצמם בידי יועצים שמה שעומד בראש מעייניהם הוא “סגירת העסקה” בלבד.

האם הבנקים למשכנתאות אכן אובייקטיבים? הנה כמה נקודות למחשבה

  • הבנקים אכן אינם מעוניינים שלקוחותיהם ייפלו – אך אין זה אומר שהם מעוניינים על הרווחים שהם יכולים לגזור מההלוואה ואין זה אומר שהם מעוניינים שהלקוחות אכן יקבלו את ההלוואה הכדאית ביותר עבורם.
  • האינטרס של הבנק – להעניק משכנתא שאמנם לא תפיל את הלקוחות אך גם בהחלט תאפשר לו להרוויח יפה על גבם. האינטרס של הלקוח הוא להשיג הלוואה לא רק בטוחה – אלא גם זולה. קשה לומר כי מדובר באינטרס משותף…
  • אמנם השוק פרוץ ומן הסתם יש יועצים שכל מטרתם היא לגזור עמלה שמנה, אך מצד שני, ריבוי העוסקים בתחום מביא לתחרות קשה וחברת ייעוץ שאינה מוכיחה את עצמה וחוסכת עבור לקוחותיה עלולה למצוא את עצמה בפשיטת רגל.

המסקנה היא פשוטה:

מי שמעוניין בייעוץ אובייקטיבי ראוי שיברר את הנושא ויקבל המלצות לפני שהוא שם את יהבו על חברה כזאת או אחרת. הקביעה החד משמעית לפיה אנשי השיווק של הבנקים הם אובייקטיבים יותר מיועצים פרטיים נובעת במקרה הטוב מחוסר הבנה של התחום ובמקרה הגרוע מאינטרס כלכלי טהור.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך