מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

היקפי המשכנתאות שוב שברו שיאים – האם מדובר בבועה?

מנתוני בנק ישראל עולה כי בחודש יולי האחרון היקף המשכנתאות הגיע ל – 4.9 מיליארד שקלים – שיא של כל הזמנים מאז קום המדינה, זאת כפי שדווח בדה מרקר ובאתרים נוספים. מדובר בעלייה חדה ביותר (של 25%) לעומת חודש יוני.

ככל הנראה גורם מרכזי למצב זה הוא הורדת הריבית ב – 0.25% לשיעור של 2.25% על ידי בנק ישראל. כיום יכולים הרוכשים לקחת הלוואות בריבית אטרקטיבית יותר והם מנצלים זאת, מה שמביא לעלייה משמעותית בהיקפי ההלוואות הנלקחות אך גם במחירי הדירות.

השאלה שנידונה בכל האתרים העוסקים בנושא היא האם אכן מדובר בבועה שעל בנק ישראל לרסן או שפשוט מדובר ב”ניצול הזדמנויות” על ידי הרוכשים?

יועצי משכנתאות שצוטטו בכתבות שונות גורסים כי אין מדובר בבועה וטוענים כי אין כל סיבה שבנק ישראל יתערב בנעשה בתחום. עם זאת, בבנק ישראל כבר נשמעים קולות שמביעים דאגה ומדברים על פעולות לקירור השוק, במיוחד על רקע הירידות בתשואות בשוק ההון שמביאות את המשקיעים דווקא אל שוק הנדל”ן.

מעניינת במיוחד העובדה כי עיקר העלייה נרשמה במשכנתאות בריבית משתנה, וזאת על אף המגבלה שהוטלה בעבר על לקיחת הלוואות במסלולים אלה (כיום לא ניתן לקחת יותר משליש מההלוואה בריבית משתנה). בהחלט ייתכן כי רבים מהלווים ביולי רכשו את דירתם מקבלן בעבר, עוד לפני שהוטלה המגבלה, והכסף נכנס לחשבונם רק היום (כשהם נכנסים לדירה), כך שהנסיקה בשוק אינה מעידה על המצב בימינו. אפשרות נוספת היא שבחלק מהמקרים מדובר על לווים שהינם תושבי חוץ עליהם לא חלה המגבלה האמורה.

כך או כך, גם אם רבים סבורים שהמצב הנוכחי אינו מציג תמונה בעייתית של שוק הנדל”ן בבנק ישראל כבר נדלקו הנורות האדומות ולנו נותר רק לחכות להגבלות החדשות, שעלולות להגיע אם המצב יימשך.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך