מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

משכנתא להשקעה או לרכישת דירה – מהי הדרך המשתלמת?

אם יצאו שני אנשים לדרך, שניהם קנו דירה במיליון שקלים, לכל אחד מהם  400,000 שקלים, הון עצמי בתור התחלה, שש מאות אלף משכנתא, כשלוקחים לטווח של 25 שנה. זוג אחד לקח את ההלוואה לטווח של 25 שנה והזוג השני התחרט והחליט שעם ארבע מאות אלף שקלים הוא הולך להשקיע. מה זאת אומרת להשקיע? מאה אלף שקל על כל דירה, כפול ארבע דירות. כשהוא קונה ארבע דירות להשקעה זה יכול להיות פריפריה: חדרה, קריית שמונה, זה יכול להיות הרבה מקומות: איפה שיש נכסים. תקופת המימון שהם לקחו היא בערך 12-15 שנים, והזוג הצעיר שקנה דירה עם 600 אלף שקל מימון לקח את ההלוואה ל – 25 שנה.

למעשה אחרי חמש עשרה שנה, אותו זוג שקנה ארבע דירות נמצא במצב שהוא סיים לשלם הלוואה על ארבע דירות ששוות כל אחת 400 אלף שקל. כפול ארבע דירות – אותו זוג כבר נמצא עם הון עצמי של מיליון שש מאות אלף שקלים. אותו זוג צעיר שלקח את ההלוואה כדי לקנות דירה אולי חיסל 35% מהמשכנתא שלו.

למעשה, מבחינת גרף הזמן, אותו זוג שבחר להשקיע ולא לקנות דירת מגורים משלו למעשה מרוויח. ופה עולה השאלה – איפה נגור בינתיים. כולם שואלים את השאלה איפה אני אגור בינתיים. אותו זוג צעיר בחר לגור בשכירות, והוא משלם שכירות באותו גובה של המשכנתא שהוא היה משלם על אותה דירה. אותו זוג מוצא את עצמו עם מיליון שש מאות, בזמן שהזוג השני מוצא את עצמו עדיין עם התחייבויות. הביטחון הכלכלי של הזוג שהשקיע הוא הרבה יותר גבוה למעשה, כי יש לו הכנסה פסיבית שלא תלויה בעבודה שלו.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך