מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

מדד חודש יוני עלה משמעותית – ואיתו גם המשכנתא שלכם

לקחתם משכנתא צמודה למדד? יתרת הקרן שלכם צפויה לעלות עקב עליית מדד המחירים לצרכן. בחודש יוני האחרון עלה מדד המחירים לצרכן בשיעור של 0.8 ולמעשה הכפיל את קצב עליית האינפלציה בשנה הנוכחית, זאת כפי שדווח ב”דה מרקר”.

באופן פרדוקסלי, אחד הגורמים לעליית המדד הוא מחירי הדיור, שעלו ביוני בשיעור של 0.3%. ניתןו לומר כי הלווים מפסידים כאן פעמיים: פעם אחת כאשר שהדירות בהן הם מעוניינים מתייקרות ופעם שנייה כשההלוואה שהם לוקחים עולה.

כידוע, עליית המדד החודשית אינה מביאה לעלייה משמעותית במיוחד בהחזר החודשי, אך בהחלט משפיעה על יתרת הקרן במידה והיא צמודה למדד. למעשה, אחת התופעות המוכרות בתחום היא של לווים אשר משלמים את ההלוואה מידי חודש בחודשו אך מגלים כי הסכום אותו הם חייבים לבנק לא פחת כלל.

כדי להתמודד עם מצב זה מומלץ לשלב בתמהיל המשכנתא מסלולים שאינם צמודי מדד כדוגמת מסלול הפריים או מסלול הקבועה שאינה צמודה למדד ובכל מקרה – לא לשים את כל הביצים בסל אחד ולהימנע מלהצמיד את כל ההלוואה למדד המחירים לצרכן.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך