מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

10 עובדות על משכנתאות ונדל”ן בישראל 2013

כתבה בכלכליסט מונה עשר עובדות מדאיגות ומטלטלות בתחומי המשכנתאות והנדל”ן בשנת 2013:

  1. ישראלי ממוצע שמעוניין ברכישת דירה של ארבעה חדרים נדרש להקדיש לכך כ – 134 משכורות. אם הוא מעוניין לגור בתל אביב עליו להקדיש לעיניין 269 משכורות ואם בירושלים – 276 משכורות.
  2. עצם העובדה שלמרות שמחירי הדירות נסקו השכר הממוצע לא עלה מביאה לתופעות מוזרות שונות, במסגרתן אנשים שמשתכרים 6500 ₪ בלבד לחודש רוכשים דירות בסכומי עתק של מיליון וחצי שקלים בתל אביב. יש לציין כי לא מדובר פה בהשערה או המצאה אלא בנתוני משרד האוצר, שצריכים להדיר שינה מעיני כולנו.
  3. היקף המשכנתאות בעשור האחרון עלה בכ – 89%, וכך נוצרה בועה מפלצתית למדי שהיקפה כ – 270 מיליארד ₪.
  4. גם ההלוואות עצמן עלו: אם בשנת 2000 גובהה של משכנתא ממוצעת עמד על 224,000, כיום הוא עומד על 585,000. מדובר בעלייה מדאיגה של 161 אחוזים. יש לציין כי בתקופה זו עלה השכר הממוצע רק ב – 29%.
  5. אשתקד, רבע מכלל לוקחי המשכנתאות לקחו אותן במינוף גבוה מ – 75% אחוז. החגיגה הסתיימה כשבנק ישראל אסר על הבנקים להעניק הלוואות לדיור במינוף כה גבוה.
  6. 45% מבין לוקחי המשכנתאות נאלצים להחזיר כל חודש סכומים המהווים 40% מהכנסתם החודשית הפנויה ואפילו למעלה מכך. וכפי שצויין בכתבה: כך מגיעים למצב בו לא סוגרים את החודש – וזה עוד לפני שהוא בכלל התחיל.
  7. הריבית במשק ירדה בשנים האחרונות ונותרה נמוכה וכמובן שהמשקיעים לא נותרו אדישים. ב – 2010 קרוב לשליש מהדירות שנמכרו בשוק נמכרו למשקיעים.
  8. למרות הרווחיות הפוטנציאלית של השוק, שעולה מנתונים אלה, גופי הפנסיה (הגופים המוסדיים) לא השקיעו בו ב – 2012 אפילו שקל אחד.
  9. גם כשמדובר במכרזים של דיור להשכרה הגופים המוסדיים מעדיפים שלא להתערב. למכרזים האחרונים שהמדינה פרסמה לדיור להשכרה לטווח ארוך, ניגש רק גוף מוסדי אחד שהפסיד במכרז. בחו”ל, יש לציין, התמונה שונה לחלוטין.
  10. כשמדובר בנדל”ן מסחרי, לעומת זאת, המוסדיים לא נרתעים מהשקעה ובעשור האחרון חלה עלייה של 65% בהשקעות של גופים מוסדיים בנדל”ן מסחרי בארץ ובחו”ל.
 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך