מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

מתקשים בקבלת אישור למשכנתא ועלולים להפסיד מענק מהמדינה

חברי קבוצות הרכישה בחריש חשבו שהם עושים את עסקת חייהם, כשרכישת דירה ביישוב הבטיחה להם מענק של 60 אלף שקלים, אך עקב עיכובים באישורן של חלק מקבוצות הרכישה בחריש על ידי הבנק המלווה חוששים חברי הקבוצות כי לא יספיקו לקבל את המשכנתאות בזמן, עד לסוף החודש הנוכחי, וכך יפספסו את המועד האחרון לקבלת המענק.

לדברי הבנקים השונים, כל זמן שלא נחתם “הסכם ליווי” עם הבנק לא ניתן לפתוח תיקי משכנתאות לחברי הקבוצה, כך שלא ניתן להעביר לאותם הרוכשים את המענקים. היות ומדובר בקבוצות רכישה גדולות מאוד (שבאחת מהן ניתן למנות 800 חברים) לבנקים לוקח זמן רב יותר לאשר את הקבוצות וכתוצאה מכך מתעכבים המענקים.

כדי להתמודד עם רוע הגזירה עתרו חמש קבוצות רכישה לבית המשפט העליון נגד ביטול המענקים ומנהלי העמותות אף מנהלים מגעים עם המדינה לצורך גיבוש פשרה שתאפשר לרוכשים לקבל את המענק גם לפני חתימת החוזה עם הבנק המלווה.

כזכור, הממשלה החליטה להעניק מענקים מותנים של 60,000 לזכאי משרד השיכון שיתיישבו ביישובים פריפריאלים (ובניהם חריש) עוד בשנת 2011, אלא שלאחר שמאות לווים קיבלו את המענק ומאות נוספים החליטו להצטרף לתוכנית על סמך הבטחות הממשלה, החליטה הממשלה לבטל את התוכנית בטענה כי היא אינה אפקטיבית (?!).  כתוצאה מכך קמה מחאה ציבורית חריפה שהובילה לגיבושן של “הוראות מעבר” שאיפשרו להאריך את תוקף הענקת המענקים. אלא שהוראות אלה התאפיינו בהוראות דרקוניות שהקשו מאוד על מימוש המענק בזמן הנתון, לא כל שכן על ידי חברי קבוצות הרכישה, ומסיבה זאת הוחלט שתוקף המענק יוארך עבור חברי קבוצות הרכישה עד סוף דצמבר הנוכחי.

כאמור, לבית המשפט העליון הוגשו עתירות נגד ביטול המענקים, בטענה כי לא ניתן ליישם את הוראות המעבר לצורך קבלת המענקים וכי יש להאריך אותן ולהחיל אותן באופן שיהיו ברות ביצוע. קבוצות הרכישה אף משתמשות בעתירה שהוגשה כדי על מנת ללחוץ על משרד האוצר והמשפטים לפתור את הבעיה, מתוך מטרה שהאוצר יורה לבנקים להעניק את מענקי המקום גם אם טרם נחתם הסכם ליווי, אך מאמצים אלה טרם נשאו פרי.

אם כך, נראה כי מאבקם של אנשי חריש, שהחל עם ביטול המענקים טרם הסתיים. יש לקוות בעבורם כי הם יקבלו אישור למשכנתאות בקרוב או לפחות יקבלו אישור להארכת תקופת המענק.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך