מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

משרד השיכון: הסיכון של נוטלי המשכנתאות גדל

בכתבה שפורסמה ב”כלכליסט” מזהיר משרד הבינוי והשיכון כי קצב עליית החזר המשכנתא אינו תואם לשכר של הלווים, אשר נשאר יציב בשנים האחרונות (ובמילים אחרות – השכר לא עלה, ההלוואות כן). בדו”ח רבעוני שפורסם על ידי משרד השיכון צויין כי מאז שנת 2005 חלה עלייה של 35% בחוב של משקי הבית, אך לא חלה עלייה דומה בשכר במשק.

עוד צויין כי למרות מגבלות בנק ישראל, הסיכון של הלווים גדל ובמקרה של שינויים במשק כגון עליית האינפלציה או הריבית המשתנה אותם לווים עלולים להיתקל בקשיים בהחזרי ההלוואה שלקחו. במשרד השיכון סוברים כי הנפגעים העיקריים יהיו דווקא רוכשי דירה יחידה ולא המשקיעים, שגובים שכר דירה המכסה את תשלומי המשכנתא.

להקטין את הריבית על משכנתא לזכאים

משרד השיכון לא מסתפק בתיאור המצב אלא קורא לממשלה לפעול ולהוריד את הריבית על הלוואות זכאות. לפי נתוני המשרד, הרבעון הראשון של השנה הנוכחית מצביע על ירידה של כ – 22% במימוש הלוואת הזכאות לעומת השנה שעברה, זאת עקב ירידות הריבית במשק, שהופכות את מימוש ההלוואה לבלתי כדאי. כאן חשוב לציין כי הלוואת הזכאות ניתנת (על פי הוראת שעה) בריבית קבועה צמודה למדד של 3%, תנאים שאינם נחשבים לאטרקטיביים במיוחד בימינו. משרד השיכון קורא לממשלה להיטיב את התנאים של ההלוואה על מנת להעלות את כדאיותה לעומת האפשרויות האחרות.

עוד מזהיר משרד השיכון מפני ירידה במספר עסקאות מכירת הדירות עקב המס החדש על משפרי דיור וכן הוא מזהיר מכך שרוכשים רבים צפויים להקדים את רכישתם כדי להימנע מהמס האמור.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך