מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

הבנקים למשכנתאות מתגמשים לקראת סוף השנה

כתבה שפורסמה ב”מאקו” מסבירה מדוע כדאי לקחת משכנתא דווקא עכשיו, לקראת סוף השנה האזרחית:

כפי שצויין בכתבה, שוק הנדל”ן והמשכנתאות עדיין רותח אך היות וסוף השנה מתקרב, לבנקים יש אינטרס סמוי להגמיש את התנאים שהם מציעים ללקוחות שלהם: מאזני הרווח השנתיים. במילים פשוטות, כל בנק מעוניין להציג מאזן רווח שנתי גבוה ככל האפשר ולכן לקראת סוף שנה מנסים הבנקים השונים לסגור עסקאות עם כמה שיותר לקוחות ואף מוכנים ללכת לקראתם, גם אם הם לא יודו בכך.

בכתבה צויין כי לבנקים, בדיוק כמו לרשתות שיווק ולגופים פיננסיים, יש יעדים בהם עליהם לעמוד עד לסוף השנה האזרחית. ככל שמועד סיום השנה מתקרב, כך גובר הלחץ להשיג עוד לקוחות ולהעלות רווחים, גם אם הדבר דורש מהם להתגמש מעט בתנאים שהם מציעים.

אנשי מקצוע מתחום המשכנתאות טוענים כי לקוחות שלוקחים את ההלוואה לקראת סוף השנה יכולים לחסוך כרבע עד מחצית אחוז מהריבית וכמובן – ככל שההלוואה הנלקחת גבוהה יותר, כך החיסכון גדל ויכול אף להגיע לעשרות אלפי שקלים לאורך חיי ההלוואה. למעשה, בהלוואה ממוצעת בגובה של 750 אלף שקלים, מדובר על הוזלה ניכרת של 40 עד 50 אלף שקלים במצטבר.

עבור מי שיצליח לארגן קבוצת רכישה של משכנתא (כמו חברות הייעוץ שמייצגות קבוצות גדולות של לקוחות) החיסכון יכול אף להכפיל את עצמו ולהגיע גם ל – 70 עד 80 אלף שקלים בהחזר הכולל של ההלוואה.

חשוב לציין שלנתונים אלה יש גם צד בעייתי: הריבית הנמוכה היא מלכודת הדבש האולטימטיבית שמושכת יותר ויותר רוכשים ומשקיעים לשוק הנדל”ן וכך מביאה לעליית המחירים החדה שאנו חווים בשנים האחרונות ובסופו של דבר לעלייה בהיקפי ההלוואות שנלקחות.

מנכ”ל איגוד: מכחיש שישנה הוזלת משכנתאות בסוף השנה, ייתכנו מבצעים נקודתיים

בכתבה הובאו דבריו של חיים פרויליכמן, מנכ”ל בנק איגוד, שבמידה רבה הכחיש את הנאמר בכתבה וציין כי אין תכתיב מסויים של הבנקים להורדת ריבית לקראת סוף שנה וכי הבנקים עובדים לפי תוכניות ארוכות טווח מסודרות. עם זאת, פרוייליכמן הודה כי יש סניפים מסויימים שעל דעת עצמם רוצים להציג תוצאות טובות יותר לקראת סוף שנה ולכן מוכנים להוריד את ריביות המשכנתא.

פרוייליכמן הוסיף ואמר כי הדבר החשוב ביותר הוא שכל אזרח יבצע סקר שוק וישווה הצעות של כמה בנקים שונים, תוך התייחסות לגובה ההחזר ויכולת ההחזר שלו. אם הוא משיג את ההלוואה בריבית טובה, לדעת פרוייליכמן, אין טעם לחכות דווקא לסוף שנה, כי הדבר לא יביא לשינוי דרמטי בנתונים. לדבריו, הריבית כיום מאוד מאוד אטרקטיבית, הן במסלולים הקבועים והן במסלולים המשתנים ולא צפויה הוזלה משמעותית, אם כי בהחלט תיתכן הוזלה נקודתית בסניפים מסויימים לקראת סוף שנה.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך