מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

גזירות הנדל”ן והמשכנתאות – מה מחכה לנו?

בעוד שכל המדינה גועשת ורועשת בעקבות שורת הגזירות עליהן הכריז שר האוצר גם שוק הנדל”ן והמשכנתאות רותח, עקב שורת הקיצוצים והמיסים החדשים בתחום. כיצד הם ישפיעו עלינו? כתבה שפורסמה בנדל”ן היום עושה מעט סדר בנושא:

הפטור ממס שבח יבוטל – החל מתחילת 2014 ייאלצו מוכרי דירה שנייה ודירה להשקעה לשלם עד 25% אחוזים של מס שבח. יש לציין כי המס יחושב בהתאם למספר השנים בהן המוכר החזיק בדירה עוד לפני שהחוק נכנס לתוקפו, כך שמי שרכש את הדירות בשנים מוקדמות יותר ישלם פחות מס. גם מי שמוכר דירות יוקרה ייאלץ לשלם למדינה הרבה יותר, שכן הפטור ממס שבח על מכירת דירות בשווי של מעל 5 מיליון שקלים יבוטל גם הוא בינואר 2014. עוד יבוטל הפטור לתושבי חוץ הרוכשים דירה בארץ.

מס רכישה – הפטור יבוטל, המס יעלה – אם עד עתה נהנו רוכשי דירה שנייה בשווי של עד 1.47 מיליון מפטור ממס רכישה, הרי שעתה פטור זה יבוטל. המשמעות היא שמי שמבקש לשפר דיור ייאלץ לשלם מס בשיעור של 3.5%. גם מס הרכישה על דירות יוקרה בשווי של למעלה מ – 5 מיליון ₪ יעלה ב – 3 ויהיה בשיעור של 8%.

הקטנת תקציב המשכנתאות לזכאים – תקציב הלוואות הזכאות יקטן ב – 60 מיליון שקלים כל שנה, מתוך 1.5 מיליארד. לכאורה לא מדובר בפגיעה משמעותית בלווים, שגם כך אינם מנצלים את זכאותם להלוואה, אך לאחרונה הנושא דווקא עלה לכותרות כאשר בכירים במשק, ביניהם מבקר המדינה, המליצו להשיב את הלוואת הזכאות על כנה ולהפוך אותה לכדאית כבעבר.

המענקים בפריפריה יבוטלו – בדומה לגזירת המשכנתא לזכאים, גם כאן ייפגעו דווקא מי שזקוקים לסיוע יותר מכולם. עד היום יכלו לווים ב – 28 יישובים שנחשבו לאיזורי עדיפות ליהנות ממענקים משמעותיים על סך 100 אלף שקלים, מעתה מענקים אלה יבוטלו והם ייאלצו להסתדר בלעדיהם.

מכירת זכויות מקרקעין תחייב מקדמה למס הכנסה – מי שירכוש זכות במקרקעין ייאלץ להעביר לרשות המיסים מקדמה, וזאת על חשבון הסכום של מס השבח שהמוכר אמור לשלם.

ניתן לסכם ולומר כי הגזירות הנוכחיות יפגעו בכל חתכי האוכלוסייה, אך כרגיל, מי שייפגע יותר מכולם הם מי שגם כך אינם מצויים במצב טוב במיוחד, החלשים ובני מעמד הביניים. עתה רק נותר לחכות שההבטחות באשר לירידת מחירי הדיור יתגשמו….

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך