מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

השפעת המשכנתא על משקי הבית ועל הכלכלה הישראלית

כתבה שפורסמה בכלכליסט דנה בהשלכות של העלייה החדה בלקיחת משכנתאות על הבנקים, משקי הבית והמערכת הכלכלית כולה.

לטענת הכותב, בנק ישראל שלח באמצעות ההגבלות החדשות אזהרה לבנקים לפיה המצב הנוכחי מסוכן מאחר ובמקרה שיגיע “גל עכור” של אבטלה, מיתון ובעיות כלכליות לווים רבים עלולים להתקשות בהחזר והדבר ישפיע על יציבותם, אך באותה עת איש לא טרח להזהיר את הלווים עצמם.

לטענת הכותב, שאול אמסטרדמסקי, הלווים שמשכורתם אינה עולה על 6500 ₪ רוכשים דירות שעלותן 1.5 מיליון, כאשר אם הם לוקחים את ההלוואה הגדולה ביותר האפשרית (75% מימון) ברמת הריביות הנוכחית ההחזר החודשי ההתחלתי שלהם עומד על 4000 ₪. ואולם במהלך השנים עקב אינפלציה ועליית ריביות ומדדים אותו החזר עלול לתפוח ולהגיע לכ – 12,000, סכום גבוה לכל הדעות, שיקבור אותם עמוק בחובות גם אם המשכורות שלהם יעלו במשך השנים.

בנוסף למשכנתא, שמהווה את ההלוואה העיקרית של משקי בית בישראל, לווים רבים לוקחים גם הלוואות נוספות מהבנקים ומחברות האשראי, שהנפוצות שבהן נועדות לסגירת מינוסים בבנק. כמובן שהיות ואותן משפחות אינן משנות הרגלי צריכה במהלך השנים הן חוזרות שוב ושוב למצב של מינוס בחשבון ונזקקות לעוד ועוד הלוואות. כשמחברים את כל הסכומים הללו, שמשקי בית בארץ חייבים לגופים מלווים, מגיעים כבר להחזרים חודשיים גבוהים באופן דרמטי שמסכנים את יציבותם באופן משמעותי. לטענת הכותב אף גוף בארץ אינו עוקב אחר מצבם הפיננסי של משקי הבית ומוודא שבועת האשראי לא תתפח למימדים גבוהים מידי.

גם המצב המאקרו כלכלי עשוי להיות מושפע מהמשכנתא שלכם

נקודה חשובה נוספת שהועלתה בכתבה היא השפעת המצב המתואר על המשק. כאשר למשפחות יש חוב משכנתא הולך ותופח נותרת להם פחות ופחות הכנסה פנוייה לרכישות אחרות, הן צורכות פחות ופחות והדבר מביא להאטה במשק, לירידה בהכנסות של מדינת ישראל ממיסים ובשורה התחתונה – להרעה במצב הכלכלי של כולנו.

המסקנה העולה מן הכתבה היא אחת – זה הזמן להתעורר ולבחון היטב את מצבכם הכלכלי, ולוודא שאתם אכן יכולים לעמוד בהתחייבויות שלקחתם על עצמכם בטרם הריביות בשוק יעלו ואתם תיקלעו למצב כלכלי הרבה פחות נוח.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך