מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

עוקפים את תקנות המשכנתא? הון עצמי על חשבון הפנסיה

בעקבות התקנה החדשה של בנק ישראל המגבילה את אחוז מימון המשכנתא (ל – 75% בלבד לרוכשי דירה ראשונה) זוגות צעירים רבים מתקשים להשיג את הסכומים הדרושים וכך נשארים מחוץ לזירת הנדל”ן של ישראל. בכלכליסט דווח כי בצעד שיש המותחים עליו ביקורת, החליטו בחברת “מיטב” להציע ללווים הלוואה של 30 – 80 אחוזים על חשבון הפנסיה וכך להביא להגדלת ההון העצמי העומד לרשותם כשהם פונים לבנק. ההצעה מופנית לא רק ללווים עצמם אלא גם, באופן לא מפתיע, להוריהם של הלווים, שבמקרים רבים יוצאים מגדרם כדי לסייע לזוגות הצעירים לרכוש בית.

החיסרון של ההצעה הוא ברור: במקרה של הסתבכות וקשיים בפירעון המשכנתא לבנק או למיטב (חשוב לזכור כי במקרה כזה הרוכשים לוקחים שני הלוואות שונות)  הזוגות הצעירים ו/או הוריהם עלולים למצוא את עצמם ללא דירה וללא חיסכון פנסיוני. לא לזאת פילל נגיד בנק ישראל.

האם יש להצעה גם יתרונות?

בכתבה הובאו דבריו של יועץ במיטב, מוטי ויזל, שהסביר כי ההצעה לא נועדה לחסל את החיסכון הפנסיוני של הלווים והיא מופנית לבעלי יכולות, שמסוגלים לשלם עוד 500 – 700 ₪ בכל חודש. לדבריו, החברה מעודדת את הלווים לקחת את ההלוואה על חשבון קרנות ההשתלמות שלהם וההצעה הגיעה לאחר שלקוחות בעלי יכולת שלא הצליחו להגיע לסכומים הדרושים פנו אל החברה.

נסכם ונאמר שאין ספק כי לקיחת הלוואה על גבי הלוואה עלולה להתברר כצעד שגוי ולכן לא מומלץ לקחת החלטות כאלה לפני התייעצות עם מביני עיניין אובייקטיבים.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך