מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

שוק המשכנתאות  עומד בפני התחממות נוספת?

נתוני המשכנתאות של חודש פברואר עלול לציין את תחילתה של מגמה מדאיגה נוספת: למרות שחודש ינואר הוא חודש קצר יותר, חלה עלייה של 15% בהיקף ההלוואות לדיור ועלייה של 13% בהשוואה לפברואר אשתקד. למעשה, גורמים בתחום הכלכלה מעריכים כי הסכום הכולל של ההלוואות שנלקחו יעמוד על 4.2 – 4.4 מיליארד שקלים חדשים, נתון המתאים לממוצע בשנה האחרונה שנחשבה לשנת שיא עם היקפי הלוואות גבוהים במיוחד.

אם כל זה לא מספיק, בימים האחרונים הודיעה נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, על הורדת הריבית לרמה של 0.75% בלבד. הורדה זאת עלולה לתת רוח גבית חזקה להמשך התחממות שוק הנדל”ן וזאת מכמה סיבות עיקריות:

  • הורדת הריבית מושכת את המשקיעים לשוק. כשההלוואות כל כך זולות, החשש הוא שיותר ויותר אנשים ירכשו דירות להשקעה מתוך כוונה להציע אותן בשוק ביוקר, ובנוסף על כך שאנשים ימשכנו גם נכסים שאין עליהם משכנתא וזאת על מנת להשתמש בכספי ההלוואה הזולה למטרות אחרות.
  • הורדת הריבית מושכת גם לווים “רגילים” לשוק. הריבית הנמוכה מאפשרת להם לעמוד בהלוואות עם היקפים גדולים יותר, גם אם אין ספק שבטווח הרחוק הריבית עלולה לעלות והם עלולים להיקלע לקשיים
  • הנהירה לשוק עלולה להחריף מתוך חשש שבעקבות הריבית הנמוכה יחליט בנק ישראל להטיל בחודשים הקרובים הגבלות נוספות על המשכנתאות.

חשוב לזכור כי רק בחודש נובמבר יצאו ההגבלות האחרונות על השוק, שאסרו על הבנקים להעניק ללווים הלוואות שבהן שיעור ההחזר מתוך ההכנסה החודשית הוא למעלה מ – 50 אחוזים ובמערכת הבנקאים מציינים שלולא הגבלות אלה ייתכן שכיום השוק לא היה רק חם אלא גם “רותח”.

בבנקים גם מזהירים כי הלווים מוצאים יותר ויותר דרכים יצירתיות לעקוף את המגבלות החדשות, כמו לרשום מספר לווים על אותה הלוואה, למשכן מספר דירות או לקחת הלוואות משלימות וכך הם יכולים לעמוד גם מול המגבלות וגם מול המחירים הגואים והדבר מביא להמשך עליות המחירים.

בכל מקרה, עדיין מוקדם מאוד לקבוע אם העלייה בפברואר היא סימן לבאות, ובהחלט יכול להיות שהיא תוצאה של השביתה בטאבו שהסתיימה רק בסוף ינואר והביאה לכך שלווים רבים נאלצו לדחות את לקיחת המשכנתא. האם העתיד צופן את המשך עליית המחירים או דווקא התפוצצות של הבועה? את זה אפשר יהיה לומר רק בעוד זמן רב, ואולי רק בעוד כמה שנים.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך