מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

קבוצות רכישה של משכנתא


המחירים הגבוהים וההגבלות החדשות על מבקשי הלוואות לדיור מובילים להקמתן של קבוצות רכישה של משכנתא. המטרה כמובן – להוריד את המחיר. הכתבה של אלעד שימחייוף:

אנחנו חיים בעידן של קניות קבוצתיות: דירות, חופשות, כרטיסים להופעות ובעצם כל דבר. רק טבעי שיגיע גם הזמן לקבוצת רכישה של משכנתא.

“לפני שמיחזרתי את ההלוואה הייתי משלם סכום של 4800 לחודש, והצטרפתי לקבוצת רכישה והופתעתי. האמת, לא האמנתי שאני אוכל לקבל כזה חיסכון, חסכו לי בסביבות 500 שקל לחודש” אומר לווה מרוצה.

מחירי הנדל”ן הגבוהים וההגבלות החדשות הם קרקע פורייה לשיתופי פעולה כאלה. בניגוד לקבוצות רכישה של דירות בפרוייקט ספציפי, שם מתאגדים יחד בעלי דירות באותו ביניין והולכים לבנק, עכשיו גם נוטלי משכנתאות פרטיים שמגיעים ממקומות שונים, מבינים שלקבוצה יש כוח.

“אין ספק שהם כוח קנייה, הבנק מזהה את זה, הסיכוי הטוב ביותר שהם יגיעו לריביות כמו לקוח שהוא לקוח מועדף בבנק, ובעצם הם גורמים לחלש שבניהם להיות כמו החזקים שבניהם” אומר איש בנק איגוד.

התופעה הזו עוד לא הפכה לנרחבת במיוחד, בעיקר בגלל הקושי ליצור קבוצה בעלת פרופיל סוציו – אקונומי דומה, שצריכה גם תנאים דומים מהבנק. וכאן נכנסים לתמונה גופים מסחריים שמאגדים בעצמם את אלה שמחפשים באופן פרטי משכנתא.

“כל אדם שמצטרף היום לקבוצת רכישה יכול לחסוך בריביות 400 שקלים בחודש לכל אורך חיי ההלוואה”

לא רק ריביות אלא גם תנאים טובים יותר במשכנתא

ולא מדובר רק בהחזרים חודשיים נמוכים יותר. הקבוצות שעורכות מכרז בין הבנקים השונים מקבלות בדרך כלל הצעות שכוללות תנאים טובים יותר, כמו קנסות מופחתים ונקודות יציאה. יתרון לא פחות חשוב בקבוצה הוא היכולת ללמוד עוד על נושא, שנודה, לא בולט בפשטותו.

“אתה כבנאדם פרטי ניגש לאיזה סניף בנק, יושב מול איזה שהוא יועץ השקעות מסויים. כשאתה נפגש עם 20 אנשים שונים ששמעו 20 עצות שונות מיועצים שונים, אז אולי אתה בעצם לומד עוד דברים, שומע עוד דברים”

כמו בקבוצות רכישה אחרות, גם כאן האנשים שמרכיבים את הקבוצה חשובים, אבל גם בהלוואה הגדולה שתיקחו בחייכם, המשכנתא, השלם עולה על סך חלקיו.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך