מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

שוק המשכנתאות: הביקושים עדיין גבוהים, ביקורת רבה על הרפורמות החדשות

חשבתם שרפורמת המע”מ של שר האוצר לפיד  תביא להתקררות זמנית בשוק המשכנתאות? הנתונים מראים אחרת. כתבה שפורסמה ב”כלכליסט” מציינת כי הביקושים למשכנתאות בחודש מאי האחרון המשיכו להיות גבוהים למדי והיקף ההלוואות לדיור שניטלו עמד על 4.5 מיליארד שקלים, נתון הגבוה בשני אחוזים מהממוצע בשנים עשר החודשים האחרונים.

מצד אחד, מדובר על ירידה של כ – 20% לעומת הנתון המקביל במאי אשתקד, אך יש לזכור כי שנה שעברה הייתה שנת שיא בנטילת משכנתאות ונלקחו בה 52 מיליארד שקלים, כך שקיימת סבירות גבוהה כי השנה הנוכחית תסתיים עם נתונים גבוהים פחות.

אם מנתחים את הנתונים, ניתן לומר כי למעשה חלק גדול מהציבור בחר שלא לחכות לרפורמות השונות והחליט לקנות דירה כבר עכשיו ובמידה מסויימת זוהי הצבעת אי אמון בממשלה ובמדינה.

בנוסף, חשוב לציין כי בשבועות ובחודשים האחרונים נמתחה ביקורת רבה על תוכנית מע”מ 0. בין היתר, רבים טוענים כי לא רק שהיא לא תביא לירידת המחירים המיוחלת אלא שבסופו של דבר היא עלולה להביא להתעוררות לא רצויה בשוק ולעליות מחירים, שהיא תיטיב בעיקר עם הקבלנים, שהיא מהווה ניסיון לעקוף את חוקי הכלכלה ועוד כהנה וכהנה ביקורות מוצדקות יותר או פחות.

יש המנסים למצוא פתרונות יצירתיים משלהם למצב החמור בשוק הנדל”ן, כמו אביגדור ליברמן שהציע להעניק 90% משכנתא לזוגות ששירתו בצבא. כמובן שמדובר בהצעה שספגה ביקורות חריפות ביותר וזאת מאחר ובטווח המחירים הנוכחי, 90 אחוזי הלוואה משמעותם סכומי עתק שישעבדו את הלווים לתקופות ארוכות ויהפכו את ההחזרים החודשיים לאימתניים במיוחד. למרות כל זאת משה כחלון מיהר להעניק לליברמן רוח גבית, אם כי ספק גדול אם תוכנית כזאת תיושם אי פעם בשטח.

בסופו של דבר, נראה כי כרגע שוק הנדל”ן סובל ממחסור בדירות ובעודף הצעות פופוליסטיות, שקשה לדעת אם מי מהן אכן תשנה את המצב לטובת הרוכשים והלווים. כך או כך, יש לקוות כי גם אם הרפורמות, ההצעות, השינויים והאיסורים שמוטלים על השוק חדשות לבקרים לא יועילו, הם לפחות לא יחמירו את המצב הבעייתי שנמשך כבר כמה שנים ברציפות ועדיין לא מתקרב לסיום.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך