מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

אל תרוצו למשכנתא: המלצת מנכ”ל משרדו של נתניהו

הראל לוקר, מנכ”ל משרד ראש הממשלה ממליץ לזוגות הצעירים לחכות עם רכישת הדירה והמשכנתא, שכן לדבריו, עקב פעולות הממשלה צפויה ירידת מחירים כבר בעתיד הקרוב, זאת כפי שדווח ב –Ynet .

יש לציין כי ללוקר יש ניסיון בתחום שכן הוא עורך דין עם התמחות בתחום הנדל”ן וכן הוא פיקח בשנתיים האחרונות על פרוייקטים להורדת המחירים בשוק, ביניהם פרוייקט העתקת הבסיסים של צה”ל לנגב. עם זאת, קשה להימנע מהתחושה שלוקר מנותק מעט ממצב ותחושות הרוכשים.

לוקר מציין כי חלה התקדמות משמעותית הן בתכנון והן בשיווק קרקעות בשנתיים האחרונות ולכן בשנים הבאות תעלה כמות הדירות בשוק משמעותית ותאפשר את ירידת המחירים המיוחלת. לדבריו, חלה עלייה חדה ביותר במלאי של דירות משוערות שנמצאות בתכנון – 75 אלף ב – 2012 לעומת 25,000 בשנים הקודמות. גם מחירי הקרקעות יורדים ואילו מחירי הדירות עצמן נמצאים במגמת התייצבות, כך שהנסיקה הולכת ומסתיימת.

עוד מציע לוקר לבצע פעולות נוספות, מלבד הגדלת ההיצע, כדי לצנן את השוק. בין היתר הוא דוגל בביטול הפטור ממס שבח עבור משקיעים בדירות וכן בהעלאת ריביות באופן הדרגתי, זאת מאחר ורמתן הנמוכה מושכת את הרוכשים והמשקיעים כמו “פרפר לאש”.

כמובן שעל דברים אלה לוקר כבר זכה ועוד עתיד לזכות לקיתונות של כעס, במיוחד על רקע הנתונים שמראים על המשך העלייה במחירי הדיור וכן על רקע הקשיים של מי שמבקש לרכוש דירה על הנייר או קרקעות לבנייה. אין ספק שגם קריאותיו להעלאת ריביות לא יתקבלו בברכה בקרב מי שכבר לקח משכנתא.

עם כל זאת, יש המלצה אחת של לוקר שממנה לא כדאי להתעלם: לוקר מבקש להזהיר את הלווים שלא ייקחו על עצמם משכנתאות עתק, על אף שהתנאים במשק לכאורה מאפשרים זאת. לדבריו, אם הריביות יעלו ויחזרו לרמות בהן היו רק לפני מספר שנים, ההחזר החודשי יגדל באופן משמעותי ויעלה גם בחמישים אחוזים. כאן חשוב לציין כי למצב כזה תהיינה השלכות חמורות על מצב המשק כולו, שכן לווים רבים צפויים להתקשות בהחזר ההלוואה ולמשפחות רבות יישארו פחות ופחות כספים פנויים לתחומים אחרים, מה שעלול להוביל למיתון.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך