מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

צעד בדרך להוזלת הדירות והמשכנתאות? תוכנית הדיור אושרה

בחודשים האחרונים הנושא פשוט לא יורד מהפרק: מחירי הדיור נוסקים שוב ושוב, היקפי המשכנתאות עולים ואיתם גם הסיכונים שלוקחים עליהם הלווים. האם הממשלה תצליח לפתור את הפלונטר שנוצר בתחום? את התשובה נדע בחודשים ובשנים הבאות, כאשר תצא לדרך תוכנית הדיור שאושרה היום בחלקה הגדול על ידי קבינט הדיור של הממשלה.

כפי שדווח בכלי התקשורת השונים, התוכנית כוללת סעיפים שונים ובניהם יעד תכנון של 80,000 דירות חדשות וכן שיווקן של קרקעות לבניית 25,000 דירות חדשות מידי שנה, הארכת חוק הוד”לים (ועדות הדיור הלאומיות) שמטרתן הענקת אישור מהיר לתוכניות בנייה וכן הרחבת סמכויותיהן לקרקעות שהן 40% אדמות מדינה, המשך הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל, תוכנית מתאר לשכונות שיקומו במקום הבסיסים שיפונו ממרכז הארץ, הלוואות לפרויקטי תמ”א 38 ועוד.

בנוסף אושרה הקצאת שני מיליארד שקלים מתוך תקציבו של משרד התחבורה, שמטרתם לסייע בהסרת חסמים שונים בתוכניות דיור, כאשר נדרש פיתרון תחבורתי על מנת לבנות את שכונת המגורים.

האם צעדים אלה מספיקים על מנת לצנן את השוק ולהביא לירידה במחירי הדיור והיקפי המשכנתאות?
רק ימים יגידו, אם כי התוכנית טרם יצאה לדרך וכבר ניתן לשמוע לא מעט ביקורות המדברות בגנותה. כך או כך, כל עוד רמת הריביות נמוכה הביקושים לא צפויים לרדת ולכן הסיכוי שירידת מחירים משמעותית תתחולל בזמן הקרוב אינו גבוה במיוחד.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך