מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

כאשר ריבית המשכנתא תעלה הלווים יהיו בבעיה

על רקע הדיווחים על המגבלות החדשות על המשכנתא, הובאו דבריו של ארז כהן, לשעבר יושב ראש לשכת המקרקעין שהזהיר מפני משבר שייגרם עקב המצב בשוק הדיור. הדברים נאמרו בטרם הוכרזו ההגבלות החדשות ובמידה רבה מביעים את הלך הרוח של בכירים רבים במערכת הכלכלית: מחירי הדירות הנוסקים והיקפי ההלוואות ההולכים וגדלים עלולים להביא למשבר כלכלי, אותו כהן אף משווה למשבר הסאב פריים שהתפתח בארצות הברית.

כהן טוען כי קיימת סכנה של ממש שבישראל יתפתח משבר דומה לזה שאירע בארצות הברית בשנת 2007. לדבריו היקף ההלוואות לדיור ב – 2013 כבר הגיע לקצב מהיר של כחמישה מיליארד שקלים לחודש, שבחישוב ממוצע הם עומדים על 55 – 60 מיליארד דולר לשנה, כלומר סכום הגבוה בעשרות אחוזים מהשנים הקודמות וכפול לעומת העשור הקודם.

כהן מציין כי אם לפני חמש שנים נדרשה משכנתא של חצי מיליון שקלים היום נדרשת הלוואה בגובה של קרוב למיליון ₪, עקב העליה החדה במחירי הדיור. בנוסף, תנאי הריבית הנמוכים מהווים מעין מלכודת דבש שמושכים את הלווים לקחת הלווואות גדולות. בסופו של דבר הריבית תעלה, ולכשהדבר יתרחש, לדבריו, רבבות לווים יהפכו לחדלי פירעון. לעובדה זאת תהיה השפעה משמעותית הן על שוק הנדל”ן והן על מצבו של המשק הישראלי ולכן מדינת ישראל מחוייבת לנקוט בצעדים שימנעו את המשבר.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך