מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

משוק המשכנתאות לשוק ההון – האם המשקיעים ישנו כיוון?

כתבה שפורסמה ב”Funder” מציגה נקודת אור במצב המתמשך בשוק המשכנתאות. לדברי הכתבה, כתוצאה מצעדי המדינה צפויים משקיעים רבים להסיט את הכספים שלהם משוק הנדל”ן חזרה לעבר שוק ההון, תהליך הפוך מזה שהתרחש בשנים האחרונות והוביל להשקעות מסיביות בנדל”ן שתרמו את חלקן לעליות המחירים החדות בתחום.

לדברי הכותב, אורי גרינפילד, בחודשים הקרובים משקי בית רבים צפויים לדחות את הרכישה כתוצאה מאי הוודאות בשוק. בינתיים, עד שהיא תתבצע הם צפויים לשים את כספם בשוק ההון ולהשקיע אותו באפיקים שונים שישמרו על ערכו.

אלא שלא רק רוכשי הדירות ה”רגילים” עשויים להסיט את כספים לאפיקים חדשים, אלא גם המשקיעים הכבדים בנדל”ן. בפני משקיעים אלו עומדות עתה שתי מהמורות:

  •  התשואה המקסימאלית מהשכרת הדירות שברשותם עומדת על %3.5 כאשר הדירה נרכשת במזומן ופחות מכך כאשר היא נרכשת באמצעות משכנתא.
  • עד כה הדעה הרווחת בקרב המשקיעים בנדל”ן הייתה שהמחירים ימשיכו לעלות ולעלות וכך התשואות להן הן יזכו ימשיכו להיות גבוהות בהשוואה לתשואות מהשקעות בשוק ההון. אולם החלטות הממשלה החדשות טורפות את הקלפים וכעת כבר ברור גם למשקיעים כי המחירים עלולים לרדת בסופו של דבר, מה שגורם להם להסיט שוב את כספם לעבר שוק ההון.

בסופו של דבר, אם המשקיעים יתחילו לצאת מהשוק ייתכן שהדבר יתרום לירידת מחירים או לפחות להתייצבות מסויימת בשוק המשכנתאות והדיור, עקב הירידה בביקוש. כעת נותר לראות האם הדבר אכן יתרחש ובאיזה קנה מידה.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך