מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

חלון ההזדמנויות הולך ונסגר? עלייה בריבית על המשכנתאות בחודש מאי

מאי 2009

כפי שעולה מהנתונים שפורסמו באתר ” NRGמעריב”, נרשמו עליות בריביות על המשכנתאות בחודש מאי האחרון. העליות המשמעותיות ביותר חלו בריביות על משכנתאות הנלקחות לתקופה של 15 שנים, אשר עומדות על 4.25% ריבית לשנה. גם הריביות על משכנתאות הנלקחות לתקופה של 20 שנה אינן נמוכות כבעבר ועומדות כיום על 4.5-4.75 אחוזים לשנה. לעומתן, במשכנתאות לתקופות של כ – 5-10 שנים עדיין קיימת אפשרות לקבל הלוואה בריבית של פחות מ – 4% .

בכתבה הובאו דבריו של מנהל בחברה גדולה בתחום המשכנתאות, אשר ציין כי “עידן הריבית הנמוכה” בהלוואות משכנתא חלף. לדבריו החשש כיום הוא כי תחול עלייה גם בריביות על הלוואות פריים, זאת אם בנק ישראל ישנה את המגמה עקב האינפלציה המתעוררת.

וכמו בכל תופעה אחרת, גם לעליית הריביות הנוכחית יש חסרונות ויתרונות: מצד אחד, מדובר בחיסרון עבור לווים המבקשים לבצע מחזור משכנתא. באופן כללי, כדאיות המחזור יורדת, וזאת בעקבות הצמצום בפערים שבין הריביות על ההלוואות המקוריות לריבית הנוכחית (כמובן שאין זה אומר כי המיחזור אינו כדאי וחשוב מאוד לבחון כל מקרה לגופו). מאידך, מי שמבקש לבצע פירעון מוקדם של המשכנתא יוצא נשכר, שכן צמצום הפערים האמור מצמצם את הקנס על פירעון מוקדם, הנגבה במקרים מסוימים של פירעון ההלוואה.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך