מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

הלווים משלמים סכומים מיותרים לביטוח המשכנתא

בכתבה שפורסמה ב”גלובס” מציין בכיר ב”תנובה פיננסית” אלי מירצין, כי חברות הביטוח השונות אינן מעדכנות אצלן באופן מיידי ואוטומאטי את סכומי ביטוח החיים בהתאמה לגובה חוב המשכנתא וכך קורה שלווים רבים משלמים סכומים גבוהים בהרבה מאלה שעליהם לשלם בפועל.

לדבריו הבעיה החלה דווקא עם הרפורמה המבורכת בביטוח המשכנתא. עד שנת 2005 הבנקים הם אלה שביטחו את הלווים וסכומי הפוליסות שולמו כחלק מהחזר ההלוואה. מצב זה של חוסר תחרות הוביל לכך שפרמיות הביטוח היו יקרות למדי, אך מאידך יתרת הביטוחים הותאמה באופן אוטומאטי ליתרת ההלוואה.

אלא שמאז שהלווים החלו לרכוש את הפוליסות מחברות ביטוח, נוצר ניתוק בין יתרת ההלוואה בפועל לסכום הביטוח. כך קורה שגובה ביטוח החיים נותר כפי שנקבע עם לקיחת ההלוואה, למרות הירידה ביתרת חוב המשכנתא ולמרות שלעיתים קרובות מבוצע פירעון מוקדם חלקי של ההלוואה.

לדברי מירצין, הסכומים המיותרים המשולמים לחברות הביטוח על  ידי הלווים מגיעים למיליוני שקלים מידי שנה. מירצין מציין כי במקרה שאחד הלווים הולך לעולמו לפני תום תקופת ההלוואה הלווה הנוסף מקבל את ההפרש מחברת הביטוח, אולם הלווים אינם מעוניינים בביטוח כפוי זה, אלא בהורדת מחיר הפוליסה.

לעקוב אחר סכום ביטוח המשכנתא מידי שנה

בסיכומה של הכתבה מציע מירצין ללווים שלא לטמון את הראש בחול, לעקוב אחר סכום ביטוח החיים מידי שנה ולוודא שהוא תואם לסכום ההלוואה. כדוגמא הוא מביא זוג, שבדיקת הפוליסות שלו העלתה כי הוא משלם סכומים מיותרים של אלפי שקלים. המסקנה ברורה – חשוב להישאר עם היד על הדופק ולא לצאת מנקודת הנחה שחברות הביטוח ידאגו שתשלמו סכומים מדוייקים והוגנים.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך