מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

הצעדים בדרך ושוק המשכנתאות מתעורר

ככל הנראה יגיע היקף המשכנתאות שיילקחו בחודש אוקטובר לכ – 3.4 – 3.3 מיליארד שקלים, וזאת על אף שמדובר בחודש המונה פחות ימי עבודה. מקורה של הערכה זאת היא בבנקים הגדולים, השולטים במרבית נתח השוק.

כתבה שפורסמה ב”כלכליסט” מציינת שמכיוון שחודש אוקטובר קצר יותר (בגלל סוכות ושמחת תורה), הרי שאם היה מדובר בחודש עם מספר ימי עבודה סטנדרטי, היה מדובר על היקף משכנתאות שיכול היה להגיע גם ל – 4.2 מיליארד. יש לציין כי נתוני אוקטובר האחרון גבוהים בכ – 52% מנתוני התקופה אשתקד.

ככל הנראה, אחד הגורמים שעשויים להעלות את היקפי המשכנתאות הוא החשש מפני הגבלת אחוז המימון בידי בנק ישראל.  מי שכבר התחייבו לרכישת דירה עשויים למצוא את עצמם בבעיה אם אחוז המימון שיהיה עליהם לגייס יתברר כגבוה יותר, ולכן הם עשויים להקדים את לקיחת ההלוואה.

גורם בנקאי שדבריו הובאו בכתבה ציין כי התחום אכן פעיל ביותר בחודשים האחרונים והצפי הוא להמשך פעילות ערה. עם כל זאת, בהתייחסו לגזירות הצפויות ציין אותו גורם כי לא ידוע לו על הנחיות חדשות העומדות על הפרק.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך