מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

כיצד תושפע ריבית המשכנתא בשנה הקרובה מעליית מחירי הדירות?

ישראל היא סגנית אלופת העולם ב… עליית מחירי הדירות. ברוב מדינות העולם המערבי ירדו מחירי הדירות ורק בישראל והונג קונג הם עלו. כיצד ינהל בנק ישראל את החלטת הריבית בשנה הקרובה, כאשר עליו להכריע בין דאגתו לצמיחה לבין דאגה למחירי הדיור?

לפתור את הבעיה של הדירות זה או להקטין את הביקוש או להוסיף בהיצע. כל ניסיון להקטין את הביקוש הוא מלאכותי, כי אם יש שלושים אחוז מהאנשים שאין להם דירה, זה דבר בסיסי ואלמנטרי. היום מחיר דירה ממוצעת זה מיליון ארבע מאות אלף, היום ההיקף של המשכנתא הממוצעת זה 611,000 שקלים ולכן שליש מההכנסות של משפחה מתועלות והולכות לעיניין של המשכנתא. אם אנחנו לא נציף את השוק בקרקעות ולא נגדיל את ההיצע, המחירים ילכו ויאמירו. אנחנו נאשים את נגיד הבנק ואחר כך נסביר למה הוד”לים לא עובדים, אחר כך נאשים את וועדות התכנון ונאשים את כל העולם ואשתו. בסוף, אדם צריך דירה. יש צורך לשישים אלף יחידות דיור, זה הגידול הטבעי, זה הביקוש, זה מה שצריך, ולכן זו הכמות. מדינת ישראל לא מספקת את זה, בגלל המונופול על הקרקעות, בגלל הסבך הבירוקרטי.

אבל עד אז, עד שנציף…..

עד אז אולי נעבור למקום הראשון מפני שאין פתרון אחר. אני מציע פעם נוספת: אנחנו צריכים להסתכל מהחלל על שטחי מדינת ישראל: יש פה המון שטחים ראויים. אני מצטרף פה למה שאתה אומר: אנחנו יכולים לשגע את נגיד בנק ישראל עם המדיניות של הריבית (שתשפיע על לקיחת משכנתאות ורכישת דירות) זה משהו מאוד מאוד צדדי ופריפריאלי לבעיה המהותית. אנחנו יכולים לדבר על מיסים, גם מיסים לא יפתרו את הבעיה. יש בעיה מאוד מאוד פשוטה: צריך את העיניין הזה לשחרר. ואם אתם שואלים אותי, גם בקטע של הריכוזיות הרבה של הקרקעות. אבל בעיני, הבירוקרטיה בקטע של התכנון והבנייה. מרגע שקבלן מקבל כבר את הקרקע עד שהוא גומר לבנות הוא יוצא לפנסיה שלוש פעמים.

בואו נדבר תכל’ס, על החלטת הריבית בשנה הקרובה.

אני חושב שראש הממשלה היה צריך לעשות אצלו ישיבות סטטוס כל רבעון. לשמוע כמה יחידות שווקו, מה החסמים, אילו בעיות בירוקרטיות, ללחוץ על וועדות התכנון שמעכבות, להוציא לפועל את החוק סביב העיניין של הוד”לים, אין היום סיבה שהתשתית הקיימת לא תאפשר לפתור את הבעיות.

הייתה לביבי לפני ארבע שנים תוכנית בדיוק לעשות את זה, בשני שלבים, גם ברמה של ההצעה של הקרקעות וגם ברמה של התכנון. ארבע שנים הוא ישב עליה, כולנו כנראה מבינים שהוא יקבל עוד הזדמנות, עכשיו שיעשה את זה. הבעיה היא רק בהיצע. ואם את דואגת לשנה הקרובה, אני מצטער שרון, תמשיכי לדאוג. לא ייתכן שהמוצר יקר מידי, אז דואגים שלא יהיה מימון לקנות אותו. זה לא פועל.

אפשר להגביל את הזמן שנותנים לקבלן, יש לך שנתיים לבניה.

אבל מה הוא אשם אם הוועדה לא נותנת לו אישור?

אז לא להוציא קרקע שאין בה בסיס תכנוני…..

אם כך הבעיה היא בביקוש ולא בריבית המשכנתא ובתנאים שמקשים על הקונים, זה ברור לכולנו.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך