מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

הבנק מסרב להעניק משכנתא לאחר קבלת אישור עקרוני וביצוע הרכישה

מי מאיתנו שרכש דירה או שמתכוון לרכוש דירה לא נתקל בבירוקרטיה המייגעת של לקיחת משכנתא מהבנק. היום נעסוק בזוג שהיה במשא ומתן לרכישת דירה, קיבל מהבנק אישור עקרוני למשכנתא ובעקבות זאת התקדם ברכישה. אבל ברגע האמת, בדק הבנק את המבנה וגילה שהוא הוכרז כמבנה מסוכן. כדי לבדוק איך נפתרה הבעיה הזאת ולקבל טיפים לעתיד אנחנו מארחים את עו”ד אבי אדרי, מומחה למקרקעין ונדל”ן.

אז איך נפתרה הבעיה?

קודם כל, על מנת להבין: צו מבנה מסוכן זה צו שמוצא כנגד מבנה מטעם עיריית חיפה, בד”כ בגלל הזנחה של המבנה. לאור הקשחת התנאים של הבנקים לקבלת משכנתא הם מבקשים היום לקבל אישור שהמבנה עליו מתבקשת ההלוואה הוא לא מוכרז כמבנה מסוכן. המקרה הזה שעליו דיברנו כרגע, הזוג פנה אלינו לאחר שההסכם נחתם ועכשיו הם עומדים בפני בעיה: אין להם יכולת לממן כי הבנק סירב לתת להם הלוואה לרכישה.

בוא נדבר קצת יותר בגדול: מאן דהוא מקבל אישור עקרוני מהבנק על משכנתא, מתקדם בעסקה ואז הבנק מתחרט משלל סיבות. מה אפשר לעשות במקרה כזה?

זה בדיוק האבסורד, שהאישור העקרוני מתקבל לפני חתימת ההסכם ובעצם את הדרישות הפרטניות שהבנק דורש על מנת לקבל את ההלוואה ממש, הוא מקבל אותן לאחר חתימת ההסכם.

והבנק מטבע הדברים מסיר אחריות כי מדובר באישור עקרוני ולא בהתחייבות לתת משכנתא

בוודאי. זה בדיוק האבסורד.

זאת אומרת שהאחריות היא על הזוג ועל עורך הדין לבדוק את נתוני הדירה.

חד משמעית כן. זה אחד הדברים שהבנק צריך לקבל לאחר החתימה של ההסכם.

איך אפשר לגלות, כמו במקרה הזה, שמדובר, באמת, במבנה מסוכן?

קודם כל, עורכי הדין שמנהלים את העסקה, מן הראוי שיקבלו את האישור הזה לפני חתימת ההסכם, מה גם שזה דבר שנדרש במידה ואתה יודע מראש שהרוכשים עומדים לממן חלק מהרכישה באמצעות משכנתא. אבל הדרך היא פשוטה: להגיע ליחידת המידע בעיריית חיפה (למשל), לבוא עם גוש, חלקה וכתובת ולקבל שם את המידע הזה.

אז בוא נסכם: ראיתי דירה שמוצאת חן בעיני, קודם כל אני בודקת בעירייה מה הסטטוס שלה. מה עוד צריך לבדוק?

הדבר הראשון זה נסח טאבו, זה מרשם כללי שבו יש הערות, חלק מהן עלולות להוות בעיה, צריך לבדוק כל אחת ואחת מהן.

לבדוק אם לא מדובר בירושה, לא מדובר בעיקול שכן נרשם בטאבו….

עיקולים אפשר לראות בנסח טאבו. דבר שני זה חובות עירייה. אנחנו נתקלים לא מעט פעמים במקרים שבהם חובות עירייה בנכס הם מאוד מאוד גדולים, גם במקרה הזה גילינו שהיה שם חוב עירייה של 70 אלף שקל, שדרשנו לסלק אותו עוד לפני התשלום המלא והסופי על הדירה כדי שהבעלות בדירה באמת תעבור עד הסוף.

וכמובן לבדוק היטב את העורך דין שאתם לוקחים להשלמת עסקת הרכישה והמשכנתא.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך