מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

טיפים לנוטלי משכנתאות – כך תימנעו מבעיות עתידיות

כתבה שפורסמה בגלובס מציגה את מצבן העגום של משפחות שהתקשו לעמוד בהחזר המשכנתא ומעניקה מספר טיפים חשובים שעשויים לסייע ללווים להגיע לסיומה המוצלח של תקופת ההלוואה מבלי להיקלע לצרות. הנה העצות המרכזיות שהוצגו בכתבה:

האינטרסים שלכם ושל הבנק לא זהים

הבנקים דואגים לעצמם הרבה לפני שהם חושבים על הלקוחות ולכן הם לא ימהרו להמליץ לכם על מיחזור משכנתא שיכול להוזיל את ההלוואה. הם גם לא יסבירו לכם לעומק על מה אתם בדיוק חותמים או יסייעו לכם להשיג הלוואה כדאית. מסקנה – עליכם לדאוג לעצמכם ולא לסמוך על פקיד הבנק שידאג לצרכים שלכם. התייעצו, לימדו וערכו סקר שוק – המסקנות אליהן תגיעו עשויות לחסוך לכם מאות אלפי שקלים.

הריבית נמוכה – בצעו מיחזור משכנתא

כיום הריבית בשוק נמוכה למדי ושיעורה אף נמוך יותר מזה שהיה בקום המדינה. כתוצאה מכך, מיחזור משכנתא בתקופתנו הוא כדאי ביותר, בעיקר אם נותרו לכם לפחות שש – שבע שנים לתשלום ההלוואה ואם גובה סכום ההלוואה הוא 250,000 לפחות.

שימו לב לריבית הפריים

מדובר בריבית שעשוייה להשתנות מחודש לחודש ולהשפיע על ההחזרים שלכם בטווח הקצר והארוך. חשוב מאוד לעקוב אחריה ולתכנן את תמהיל ההלוואה בהתאם למצב בשוק וכמובן – להגבלות בנק ישראל (שכיום אינו מאפשר לקיחה של למעלה מ – 1/3 מההלוואה בריבית פריים).

בדקו את המשכנתא שלכם פעם בשנה

כפי שכבר צויין, הבנקים לא מעוניינים בחיסכון שלכם ולכן סביר להניח שהם לא יפנו אליכם מיוזמתם ויציעו לכם לבצע מיחזור. אבל לאור הדינמיות הרבה של השוק והשינויים התדירים בשיעור הריביות, בהחלט ייתכן שברגע זה אתם מפסידים סכומי כסף נכבדים רק מפני שלא טרחתם לגשת לבנק ולהשיג ריבית טובה יותר. המסקנה: בידקו את ההלוואה שלכם מול התנאים בשוק לפחות פעם בשנה, במידת הצורך בצעו מיחזור.

אל תחכו לרגע האחרון – טפלו בבעיות מבעוד מועד

הטיפ האולי חשוב ביותר בכתבה מתייחס דווקא לנושא חלש אצל רובנו – נושא התיזמון. מי שדוחה שוב ושוב את בדיקת מיחזור המשכנתא, מי שלא נמצא עם יד על הדופק ומנסה למנוע מצב שבו יתקשה בהחזר ומי שבקושי מבין מהם התנאים שהוא מקבל עלול למצוא את עצמו ללא דירה. הטיפול הטוב ביותר הוא מניעה!

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך