מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

החזרת המשכנתא לזכאים – אפשרות שוויונית לסיוע בדיור

בימים האחרונים שוק הנדל”ן והמשכנתאות סער עקב הכרזתו של שר השיכון, אורי אריאל, על כוונתו לבטל את המע”מ על רכישת דירה ראשונה. כתבה שפורסמה בגלובס טוענת: לפי בדיקה שנערכה על ידי חברת AMG, ביטול המע”מ אינו צעד שוויוני שכן הוא מיטיב בעיקר עם הזוגות החזקים יותר, בני העשירונים העליונים. ההיגיון בבסיס הטענה הוא פשוט: ככל שדירה יקרה יותר, כך המע”מ עליה הוא גבוה יותר והחיסכון של מי שאינו משלם אותו גדול יותר. לשם השוואה, בעקבות ביטול המע”מ, זוג שרוכש דירה בעלות של מיליון שקלים חדשים באזור הפריפריה יחסוך עליה 145 אלף שקלים, לעומת זוג שרוכש דירה במרכז בסכום של מילון וחצי שקלים ויחסוך עליה 218 אלף שקלים. מכאן עולה כי זוג שיכול להרשות לעצמו דירה יקרה יותר חוסך סכום גבוה יותר.

בחברה טוענים כי לעומת ביטול המע”מ, הפיכת הלוואת הזכאות לרלוונטית היא פתרון צודק ושוויוני שיסייע באופן ממשי לזוגות הצעירים שזקוקים לכך. כידוע, בשנים האחרונות רק זוגות מעטים ניצלו את זכאותם להלוואה שכן הסכומים אותם יכלו לקבל היו נמוכים והריביות היו גבוהות לעומת הריביות שהציעו הבנקים.

בדיקה שערכה החברה מעלה כי כיום, כשמדובר על משכנתא בריבית ממוצעת של  3% הנושאת הצמדה למדד הלווים מחזירים 555 ₪ לכל מאה אלף שקלים של הלוואה. באמצעות הלוואת זכאות בריבית 0% והצמדה למדד יוכלו לווים כאלה לחסוך 130 שקלים לחודש ו – 33,000 שקלים למשך כל תקופת ההלוואה, על כל 100,000 ₪ של הלוואה.

יתרונות הטבת הזכאות – פריסה ארוכה ושיוויון בין הזוגות הצעירים

בכתבה הובאו דבריו של עמית קמינסקי (מנכ”ל AMG) שציין כי הטבה כמו הלוואת זכאות תוכל לסייע לכל הזוגות ולא רק למי שרוכשים דירה יקרה יד ראשונה מקבלן. עוד ציין קמינסקי כי היות והבנקים ערוכים למתן הלוואות זכאות, ניתן יהיה לממש את הרעיון ביתר קלות. יתרון חשוב לא פחות הוא העובדה שההטבה תהיה פרוסה לכל אורך תקופת המשכנתא ולא תינתן כולה באופן מיידי, כמו בהטבה של ביטול המע”מ. כתוצאה מכך הנטל על המדינה, שנתונה בגירעון תקציבי חמור, יפחת לאין שיעור.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך