מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

המוכרים מנפחים את בועת המשכנתאות והנדל”ן?

איך לוחות הדירות באינטרנט מסייעים לניפוח בועת המשכנתאות והנדל”ן? בדיקה שלנו מגלה: בעלי דירות משתמשים בלוחות האלה כדי לפרסם מחירים פיקטיביים שאין להם שום קשר למציאות.ג עדי נגר עם כמה דוגמאות שממחישות את השיטה:

כל מי שמחפש דירה לקנייה בוודאי מוצא את עצמו משוטט שעות ארוכות בלוחות השונים, כדי למצוא את דירת החלומות שגם עומדת בתקציב. אם במבט ראשון המחיר נראה לכם גבוה מהצפוי, זה לא במקרה.

קנייה ומכירה של נכס נדל”ן היא קנייה ומכירה רגשית (וכך, יש לציין, מתנהל גם תחום המשכנתאות). מי שמוכר נכס נדל”ן הוא מוכר בערך את הנכס הכי יקר לו בחיים וככזה, הוא רוצה קודם כל להשיג את המחיר הטוב ביותר. לכן הוא גם מרשה לעצמו להציג מחיר ביקוש גבוה, אולי גבוה ממחיר השוק.

ברגע שאתה מפרסם מחיר, וזה לא עולה לך כסף לפרסם אז אתה זורק מחיר. אם ייתפס – ייתפס. עיניין שיטת המצליח. אבל בסופו של דבר העסקאות נסגרות בפועל בהרבה פחות.

בדיקה שערך עבורנו השמאי לוי יצחק מגלה שיש פער בין המחיר המבוקש לבין המחיר בו נסגרת העסקה בפועל. עד כמה גדול?

לפני שנה בערך בדקנו וראינו שהפער בין הדרישה לבין קבלת התשלום באופן מעשי היה בין 5 ל – 8 אחוז. היום הפער גדל מ – 8 אחוז כפי שאמרתי ואפילו הגיע ל – 20, 25 ו – 30 אחוז.

דירת קרקע בתל אביב בשדרות רוטשילד, שלושה חדרים, 80 מטרים עם יציאה לגינה של 30 מטרים הוצעה למכירה בלא פחות מ – 5 מיליון שקלים, אך לבסוף נמכרה בקצת יותר משלושה מיליון. דירת שלושה חדרים ברחוב בר כוכבא בירושלים, 68 מטרים, קומה שלישית ללא מעלית וחנייה פורסמה במיליון ומאתיים אלף שקלים אבל נמכרה בפחות ממיליון. ובחיפה ברחוב דרייפוס ביקשו במודעת הלוח על דירת שלושה חדרים 610,000 שקלים וקיבלו רק חצי מיליון.

לישראלי בדרך כלל יש את הקטע שאם הוא שומע שהשכן מבקש מחיר יותר גבוה, אפילו אם הוא לא וידא שהוא באמת קיבל מחיר כזה, אבל הוא מבקש מחיר יותר גבוה בכדי להראות עד כמה שקודם כל הוא גביר ודבר שני הוא מנסה את מזלו, אולי מישהו ייתפס (כאן חשוב לציין כי כיום, כשריביות המשכנתא בשפל, הקונים חיים באשליה שיצליחו לקנות דירות יקרות יותר בזכות ההלוואות הזולות והדבר רק מגביר את התהליך הבעייתי המצויין בכתבה).

יש הרבה מוכרים, אנחנו מכנים אותם אצלנו “מוכרי תן מחיר”. הם מוכרים שהם לא ממש רוצים לעבור דירה, הם לא ממש רוצים למכור את הבית, אבל הם מעוניינים לשמוע הצעות.

ומיהן הערים שבהן הפערים הם הגדולים ביותר?

חיפה מדורגת ראשונה, גם לתושבי מודיעין יש נטייה לדרוש מחירים מופרזים, תל אביב מדורגת אחר כך, בגלל מוכרים שמנפחים את המחירים בעיקר באיזור פלורנטין ומרכז העיר, באר שבע ירושלים ואשדוד מככבות גם הן ברשימה.

זה מן מעגל קסמים כזה, שומעים שהמחירים גבוהים, הם רוצים עוד יותר ממה שבדרך כלל מבקשים, עוד יותר ובועת המשכנתאות והנדל”ן הולכת ומתנפחת.

נדמה שבאין איש מקצוע שמכוון אותו, הישראלי הממוצע בטוח שהוא הולך להשיג את עסקת חייו, הפערים, לעומת זאת, מורידים אותנו באופן כואב למציאות.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך