מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

מיסוי המשקיעים – יקרר את שוק הנדל”ן והמשכנתאות?

בישיבת הריבית האחרונה של בנק ישראל הוחלט להמליץ לממשלת ישראל על הטלת מיסים על שוק הנדל”ן, וזאת על מנת להוריד את הביקושים ולהביא לצינון השוק. בשיחה של כתב דה מרקר עם עופר קליין, בכיר בקבוצת הראל, נשאלת השאלה האם אכן מדובר בצעד שיסייע למיתון המיוחל במחירי הדיור והיקפי המשכנתאות.

לדברי קליין, אכן מדובר בצעד נכון, אם כי צעד זה בלבד לא יוכל לפתור את בעיית עליית המחירים ופתרון אמיתי יבוא רק מכיוון הגדלת ההיצע. לדבריו, ישנן אפשרות שונות לבצע זאת, בין היתר על ידי ציפוף הבנייה ובנייה לגובה – במקום השקעה במבנים בני 3- 4 קומות.

השוואת תנאים בין שוק הנדל”ן והמשכנתאות לשוק ההון

מעבר לכך קליין מסביר כי כיום, כדאיות ההשקעה בשוק ההון, עליו יש מיסוי של 25% היא נמוכה. זאת כאשר בשוק הנדל”ן משקיע יכול לרכוש נכס, להשכיר או למכור ולזכות בתשואה פטורה ממיסים (ובל נשכח כי כיום הריביות בשוק נמוכות ולכן המשכנתאות זולות למדי) ולכן רבים פונים לשוק הנדל”ן והוא ממשיך להתחמם. לדבריו, השוואת התנאים בין שוק הנדל”ן לשוק ההון תוכל להיטיב עם שניהם ולסייע בפיתרון הבעיה האמורה.

בהמשך מציע קליין לבטל את מס הרכישה (שלדבריו אינו הוגן במיוחד) ובמקביל ליצור מיסוי יעיל על השכרת נכסים ומכירת דירה שנייה. אם מסים כאלה ואחרים אכן יוטלו, קליין סובר שהמתנה עשוייה להשתלם לרוכשים. אם הדבר לא יקרה קליין סבור כי המשקיעים ימשיכו לנהור לשוק ועליית המחירים תמשיך להתרחש.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך