מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

האם עליית מחירי הדירות והמשכנתאות תיעצר?

היקף לקיחת המשכנתאות ב – 2013 שבר שיא של כל הזמנים, והשאלות הקשות כבר עומדות בפתח: האם גלגלי המכונה המטורפת שמניעה את שוק הנדל”ן ימשיכו להסתובב ומתי, אם בכלל, הם ייעצרו?

לדברי מנכ”ל משכנתא אובייקטיבית, ליאור איילון, אנחנו הולכים ומתקרבים לגבול העליון של המחירים שכן מגבלות בנק ישראל על התחום יצרו מעין רף עליון, אותו לא יוכלו הלווים לעבור גם אם ירצו.

איילון מסביר חלום הבית הוא כל כך משמעותי עבור משקי הבית בישראל שעד כה הם ניסו להגשים אותו גם במחיר של הליכה בדרכים עקלקלות בדרך אל הדירה המיוחלת. מאז שנת 2007 חלה עלייה משמעותית ביותר של המחירים בתחום בשיעור של 70% ונראה כי השיא המטורף שנקבע ב – 2013 הוא רק עוד אבן דרך במסעם הבלתי מתפשר של הישראלים לעבר השגת בית החלומות בכל מחיר.

אלא שמגבלות בנק ישראל, שמחייבות את הלווים להשיג הון עצמי של כ – 40% (ניתן לקבל עד 75% אך מעבר ל – 60% ההלוואות מתייקרות מאוד) בשילוב עם עליית מחירי הדיור שמובילה לכך שמשכנתא ממוצעת עומדת על 600 אלף שקלים, הופכות את החלום הזה לבלתי אפשרי כמעט, וכאן, לדעתו של איילון, טמונה גם נקודת האור: לדבריו המגבלות שהוטלו מציבות מעין רף, גבול עליון. כאשר המחירים יגיעו אליו הם פשוט ייעצרו שכן הלווים לא יוכלו להרשות לעצמם עוד להשקיע סכומים כאלה בדירות.

מתי נגיע לרף הזה? איילון טוען שהיות וכיום לא ניתן לקחת משכנתא ליותר מ – 30 שנה (בהתאם למגבלות בנק ישראל, כמובן) הרי שברגע ששכרם והונם העצמי לא יספיקו ללווים כדי להחזיר את ההלוואה תוך 30 שנה, עליית המחירים תיעצר.

מועד זה בהחלט עשוי להיות קרוב מהצפוי, שכן הקצב הנמוך של עליית השכר אינו תואם את הקצב הגבוה של עליית מחירי הדיור. נקודת האור היא שכאשר מועד זה יגיע יפסיקו לעלות, אך עבור רבים  הדבר לא יקרב את חלום רכישת הדירה, שנגוז כבר מזמן.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך