מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

על עצמאות ושיעבוד בעולם המשכנתאות

כיום זוגות רבים לוקחים הלוואות בסכומי עתק ובהחזרים חודשיים שעולים ומאמירים הרבה מעבר לשליש מההכנסה נטו (שיעור ההחזר החודשי המומלץ למי שלא מעוניין למצוא את עצמו בצרות) ועלולים ביום מן הימים לגרום להם לקרוס כלכלית. האם המצב יסתיים בקריסה כללית וכיצד, אם בכלל ניתן להימנע משיעבוד למשכנתא?

בחודשים האחרונים הרשת התמלאה חדשות לבקרים בכתבות הדנות במצב הדיור והמשכנתאות בארץ. כאן ישנן שתי דעות שונות. בשני המקרים, יש לציין, מדובר בהשערות, שכן איש אינו יכול לנחש את העתיד. ובכל זאת, מדובר באנשי נדל”ן וכלכלנים בעלי ניסיון, חלקם טוענים שאנו עומדים בפני בועת נדל”ן חמורה שעתידה להתפוצץ ביום מן הימים ולהותיר את מחירי הדירות בשפל ואילו אחרים טוענים שלא צפויה ירידת מחירים בשנים הקרובות.

בין כך ובין כך, החשש הגדול הוא שההתחייבויות הכבדות שלקחו עליהם בעלי דירות יתנקמו בהם בסופו של דבר ויובילו לגל גדול של לווים שיאבדו את נכסיהם, יקרסו כלכלית ויגררו לתהום את יתר המשק הישראלי.

אם כך, נראה כי השאלה הגדולה היא לא מה יקרה, אלא כיצד אנחנו, הלווים, יכולים להימנע משיעבוד למשכנתא שתפגע בנו בטווח הקצר והארוך.

כאן יש שני מישורים שונים: מישור המשכנתא ומישור הדירה. מישור ההלוואה מאפשר לכם, למרבה הפלא, לא מעט תמרונים. תוכלו להתאים את התמהיל באופן מיטבי, להתמקח על הריביות והחשוב מכל –לוודא שההחזר החודשי בעוד 20 שנה לא יעלה מעל ומעבר ליכולתכם.

אך כשמגיעים למישור הדירה התשובה אינה פשוטה וניתן להגדיר אותה במילה אחת כ”פשרה”. בסופו של דבר יש לא מעט אפשרויות להתפשר: על דירה קטנה מאוד שבקושי מותירה לכם מקום לנשום, אבל היא שלכם. על המשך מגורים בשכירות וויתור על חלום הדירה. על רכישת דירה רחוק מההורים ומהחברים, אי שם בפריפריה הרחוקה. על בנייה קלה על קרקע זולה יחסית, במקומות מרוחקים. על המשך מגורים עם ההורים.

איש אינו צריך לקחת משכנתא מעל ומעבר ליכולתו. החובה שלכם כלווים היא לדאוג לעצמאות הכלכלית שלכם. לא הבנק ולא בנק ישראל ידאג שלא תשתעבדו לכל חייכם – היחידים שיכולים לדאוג לכך הם אתם, גם במחיר של דחיית סיפוקים וויתור על חלומות.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך