מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

למרות הכל: ירידה בלקיחת משכנתאות באוגוסט

כפי שדווח ב – Ynet ידיעות אחרונות, באוגוסט נלקחו משכנתאות בהיקף כולל של 4.8 מיליארד שקלים, זאת לעומת חודש יולי, בו נלקחו הלוואות לדיור בהיקף של 5 מיליארד שקלים. מדובר בירידה של כ – 4.3% אחוזים שהתרחשה למרות כניסתן לתוקף של שלוש מגבלות חדשות בראשון לספטמבר.

כזכור, המגבלות החדשות אוסרות על מתן משכנתאות לתקופה של מעל ל – 30 שנה, על לקיחתם של יותר משני שלישים מההלוואה בריבית משתנה ועל לקיחת הלוואה שההחזר החודשי שלה גבוה מ – 50% מההכנסה החודשית נטו. המגבלות גם קובעות שיש לשקלל מאה אחוזים מההלוואה לצורך חישובו של יחס הלימת ההון בהלוואות שבהן ההחזר החודשי מהווה בין 40 ל – 50% מההכנסה החודשית נטו. המשמעות של הוראה זאת היא שעל הבנקים להקצות הון גבוה יותר לצורך אותן הלוואות, מה שעשוי לייקר אותן.

אם כן, נראה כי בשונה מבעבר הפעם לא נרשמה התנפלות על הבנקים בעקבות המגבלות. לעומת חודש אוגוסט בשנה שעברה, אז נרשמו היקפים גבוהים למדי של 5.8 מיליארד שקלים, מדובר בירידה של ממש, אלא שאז הנסיקה של השוק נגרמה עקב עליית המע”מ ועדיין לא ניתן לייחס את הנתונים לירידה אמיתית ומשמעותית בהיקפי ההלוואות.

עוד דווח בכתבה כי כיום החזר הלוואה חודשי מגיע בממוצע ל – 5000 שקלים, לעומת 3500 לפני 5 שנים וכי לפי בדיקה שנערכה על ידי משרד שמאות מקרקעין, בעוד שלפני כ – 8 שנים עלות הדירה הממוצעת עמדה על 700,000 כ -  שקלים, כיום היא עומדת על כ -  1.4 מיליון ובהתאמה הוכפלו גם היקפי המשכנתאות הממוצעות והגיעו לרמה של 800 אלף שקלים. נתון מדאיג במיוחד הוא שכ – 25% מכלל ההלוואות ניטלו בסכום של מיליון שקלים ולמעלה מכך.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך