מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

משבר המשכנתאות והנדל”ן – האם באמת יש כאן מחסור בדירות?

בכתבה שפורסמה באתר “ביזפורטל” הובא ראיון עם מנכ”ל “מודלים כלכליים”, יעקב שיינין, שציין כי לדעתו ובניגוד גמור למה שמוצג בתקשורת, אין בארץ מחסור אמיתי בדירות וכי המצב שנוצר בשוק הדיור והמשכנתאות מהווה מחדל של ממש של המדינה, שלא פתרה את בעיות התחבורה ולוקחת סכומי עתק עבור הקרקעות. שיינין מסר כי בשנת 1987 נדרשו 60 משכורות בלבד לרכישת דירה וכל פועל יכול היה להחזיק בבית משלו, אך כיום הפועלים הללו הפכו לבעלי דירות השוות מיליונים והם מתקשים להיפרד מהחלום על התעשרות מנדל”ן.

לדבריו הפיתרון למצוקת הדיור יכול וצריך לבוא מכיוון הפריפריה שבה המגורים זולים בהרבה, במיוחד לאור העובדה שכיום הרכבות יכולות להיות מהירות מאוד ולקצר את זמני ההגעה למרכז. שיינין מציין כי המצב בשוק ההון בארץ (כמו גם ריביות המשכנתא הנמוכות) הוביל לכך שאנשים השקיעו את כספם בנדל”ן וניפחו את המחירים, אך המצב בשוק אינו נורמאלי ולכן אינו צפוי להימשך לאורך זמן.

שיינין גם סובר שלתופעת העדר יש תרומה למצב, בארץ יותר מאשר במקומות אחרים בעולם, זאת לאור העובדה שבישראל כולם מכירים את כולם וכולם מאמינים שיוכלו להרוויח אך בסופו של דבר הבועה שנוצרה כאן תתפוצץ.

לשאלה האם הצעירים כאן אינם מפונקים שיינין משיב בשלילה. הוא מאמין כי לצעירים יש זכות מלאה לרצות בדירות גדולות יותר ומציין שלרבים מהצעירים של ימינו לא תהיה ירושה עתידית שתאפשר להם לקנות דירה בגיל מבוגר יותר.

בסופו של דבר, אומר שיינין, יש בארץ מספיק דירות למגורים אך הן אינן ממוקמות במרכז. הוא מאמין כי בהחלט הגיוני שלמרבית תושבי ישראל תהיה דירה משלהם וכי בנייה מסיבית של דירות להשכרה לא תפתור את הבעיה מאחר והשכונות בהן הקומפלקסים הללו יהיו ממוקמים תהפוכנה לאיזורי “סלאמס”. לסיכום, שיינין אומר כי צריך לאפשר לצעירי המדינה לקחת משכנתאות של 80 – 90 אחוזי מימון לתקופות ארוכות של שלושים שנה, כך שהם יוכלו להרשות לעצמם לקנות דירה משלהם.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך