מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

הישראלים צופים את המשך העליה בדיור ובמשכנתאות ב- 2014

הציבור הישראלי מביע חוסר אמון בצעדי הממשלה וצופה כי גם בשנה הבאה ימשיכו מחירי הדיור לעלות, כך עולה מסקר שנערך על ידי Ynet ומגלה כי 59% מהישראלים צופים כי מחירי הדיור ימשיכו לנסוק גם בשנה הבאה, זאת לעומת 34% שצופים התייצבות מחירים ו – 6% בלבד שצופים ירידת מחירים. לנתונים אלה יש משמעות בעייתית למדי, שכן כאשר הציבור אינו מאמין כי המחירים עומדים לרדת הוא מבצע רכישות, גם כאלה שנדחו בעבר, והתוצאה היא המשך עליית המחירים, המשך הטירוף בשוק המשכנתאות והכבדה בעול המוטל על כתפיהם של צעירים במדינת ישראל.

הסקר העלה נתון נוסף: הישראלים מוכנים לעבור לפריפריה, או לפחות לשקול לעבור לגור בה ובלבד שיוצעו להם הטבות מטעם הממשלה ומחירי דיור הוגנים. 29% מציבור הנשאלים ציינו כי יסכימו למעבר לפריפריה ואילו 49% ציינו כי יסכימו לשקול זאת בתמורה להטבות אלו.

נקודה נוספת שעלתה בסקר נוגעת לכוונה לרכוש דירה בשנתיים הקרובות: 23% מהנשאלים דיווחו כי בכוונתם לעשות זאת ואילו שלושים אחוז היו מעוניינים בכך אך ציינו כי אין באפשרותם לבצע רכישה כזאת מבחינה כלכלית.

ומהם הנתונים לגבי לקיחת משכנתאות?

הסקר בדק ומצא כי 80% מהמשתתפים שבכוונתם לרכוש דירה יעשו זאת באמצעות משכנתא. 30 אחוז מתוכם ייקחו הלוואה של עד חצי מיליון, 27 אחוזים ייקחו הלוואה של בין חצי מיליון לשבע מאות אלף שקלים, 14 אחוזים ייקחו הלוואה הגבוהה מ – 750 אלף שקלים ותשעה אחוזים יגדילו לעשות וייקחו הלוואה של למעלה ממיליון שקלים ובמילים אחרות – ירכשו דירות יוקרה.

בכתבה הובאו דבריו של מנכ”ל אנגלו סכסון (חברה המשווקת נכסי נדל”ן) שטען כי התשובות לסקר היו שונות לחלוטין אם הן היו ניתנות לפני שנתיים בלבד, לאחר המחאה החברתית. הוא ציין כי כרגע הציבור הרחב אינו מאמין להבטחות הממשלה כי בכוונתה להוריד את המחירים והדבר משתקף הן בביקושים הגוברים והן בעובדה שרבים מוכנים לעבור לפריפריה, שכן הם מבינים שאין ביכולתם לרכוש דירה במרכז. לדבריו, כיום מתקיימות כ – 90 עד 100 אלף עסקאות מידי שנה וכרגע אין צפי שמצב זה ישתנה בקרוב.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך